Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
loverani schreef:hallo,
ik vraag me af of het wel normaal is.
mijn merrie van 12jaar stinkt heel erg als ze plast, als ik uitmest word ik helemaal misselijk van die amoniak lucht.
het is me opgevallen dat alleen mijn merrie zo vreselijk stinkt.
als ik bij andere merrie stallen uitmest dan ruik ik het amper, en bij mijn merrie stinkt het verschikkelijk.
weten jullie wat ik eraan kan laten doen?
vriendelijke groeten van kelly
.
Kiftje schreef:Bij mijn paard stinken de plasplekken ook altijd als ik de stal uitmest. Als ik de stal binnen ga ruik je dit wel niet, enkel als je de urineplekken gaat blootleggen is er een amoniakgeur. Maar ik dacht dat dit normaal was? Urine stinkt toch altijd? Ik ken geen enkel paard waarvan de urineplekken in de stal niet stinken.
is niet normaal, bij een gezond paard met een goed rantsoen stinkt de stal niet naar ammoniak, zelfs als je hem een week niet schoonmaakt. gouda schreef:Bij mijn paard is het eigenlijk pas zo erg sinds een aantal weken moet ik mij nu zorgen gaan maken en een da erbij halen? Stalhouder gaat haar vast niet op een ander dieet zetten zonder een echte 'reden'. Er word op stal 1e snede hooi gevoerd op het moment een half plakje in de ochtend en een half klein plakje in de avond naast overdag weidegang waar geen spriet gras staat... Daarnaast krijgt de mijne 1,5 kilo basis-sportbrok van Havens. Ze valt heel snel in dus durf dit niet zomaar te minderen/schrappen nadat ze eindelijk na 1.5 jaar aan het aankomen is.
Helaas hebben ze geen oud(er) hooi meer liggen. Miirthe schreef:Hmm, ook weer wijzer vandaag.
Dus luzerne is in dat geval beter dan hooi? Qua eiwitten?