grote wond vlak boven de mond. hoe genezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneke536

grote wond vlak boven de mond. hoe genezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 09:20

Hallo iedereen!
Ik ben Liesbeth, nieuw op dit forum en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen Bloos
Sinds een paar weken heb ik mijn VZpaardje overgekocht van de vorige eigenaars. Het is het eerste paard dat echt van mij is en ik weet nog niet zo heel veel van de verschillende kwaaltjes die ze kunnen oplopen...
Zo stond ik gisteren voor een raadsel :
Ik haalde hem uit de stal en wilde hem poetsen en dan opzadelen. maar hij wilde al niet mee uit de stal komen en toen ik zijn kopstuk wilde aandoen werd hij helemaal gek..Toen zag ik op zijn kin, iets boven de mond, een grote wond die leek op een blaar die je wel eens op je voeten krijgt als je nieuwe schoenen draagt! Maar dan wel twee keer zo groot en met een dikke gele korst erop en een beetje bloed er nog aan...echt wel vies!
Hij had wel al twee dagen overdag op de wei gestaan, kan dat hierdoor komen? Of misschien van de neusriem, door te zweten?
Wat moet ik hieraan doen? Kan je het zelf oplossen of moet ik hiervoor de dierenarts laten komen?

Bedankt voor jullie tips!!

benangelique

Re: grote wond vlak boven de mond. hoe genezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:23

probeer het eerst heel goed schoon te maken met betanine shampoo. Pas dan kan je zien hoe de wond er nu eigenlijk uit ziet.