Help Ataxie!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Strikkie

Help Ataxie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 09:14

Bij mijn hensgtveulen is de diagnose Ataxie door ocd in de harswervels gesteld. Huilen De vooruitzichten zijn volgens de kliniek vrijwel kansloos. Uiteraard is er breed aanbod op het alternatieve gebied maar... Wie heeft hier ervaring mee? Ben heel benieuwd...
Groetjes Saskia

Sim

Re: Help Ataxie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:38

-> BEH

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:14

PB Renske_ eens!

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:15

Hoi,

Mag ik precies weten wat ze hebben gezegd. Mijn nu 3-jarige merrie had namelijk ook zoiets op de leeftijd van 1 jaar.
In een keer klapte haar achterhand telkens om, ze had totaal geen staartdruk meer, droeg hem ook zeer scheef en als je aan de staart trok viel ze gelijk mee om i.p.v. tegen te drukken.
Mij werd toen verteld dat het jaarlingslapte heette, een vorm van ataxie wat veroorzaakt kan worden doordat de halswervels te snel gegroeid zijn.

De eerste weken liep ze ook rond alsof ze zwaar bezopen was.

Mocht het dat zijn dan is er juist nog naam mijn mening heel veel hoop. Die van mij is nu 3, sterk, stevig en met een motor in haar achterhand die zo snel gaat dat ze het voor af en toe niet bij kan houden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:35

op de fokkerij waar ik werk(te) is een jaarling met ataxie. het is nog even afwachten hoe het zich ontwikkelt.....

veel buiten laten lopen als ze jong zijn is gunstig voor ze en ze kunnen daar makkelijker overeind komen.

eigenlijk kan je alleen maar afwachten...