Trekken met achterbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbel

Trekken met achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 16:16

Ik weet niet zeker of dit hier thuis hoort, er is namelijk niet echt iets mis met Ravina.

Gister viel het al op dat ze na het rollen wat moeilijk op stond. Ze rolde ook maar op een kant. Opzich niet zo verontrustend, maar wel opvallend.

Vandaag na het afspuiten liet ik haar weer rollen, en nu rolde ze weer maar op een kant, en nu viel ze om toen ze wilde opstaan. Toen rolde ze nog maar een keer, en toen lukte het opstaan (moeizaam) wel. Zou dit door de wamte kunnen komen?

Ook trekt ze heel raar met haar achterbenen. Ze trekt ze heel hoog op, alsof ze een vlieg of daas van haar buik wil trappen, maar dan blijft ze zo staan. Terwijl er niets zit. Als ik dan op haar buik, bij haar uiers, en aan de binnenkant van d'r achterbenen aai staat ze duidelijk te genieten.

Zou ik me hier zorgen om moeten maken? Of zou ze misschien kramp hebben oid. Kan het iets met de dekking/eventuele drachtigheid te maken hebben?

tessie1985

Re: Trekken met achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:33

ik zou er snel een dierenarts naar laten kijken,
het klinkt als hanetred of kramperigheid

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 16:57

Kan hanetred zich zo opeens ontwikkelen? Ik dacht dat dat aangeboren was.

Ik denk dat ik nog even aan kijk wat ze vanavond doet, en anders idd de da er maar bij. Ze lijkt overigens geen pijn te hebben, hooguit wat geirriteerd.

Ze doet dit alleen als ze stil staat, ze lijkt eerst te trappen naar haar buik, maar blijft dan gewoon zo staan.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:40

Dat van dat opstaan kan een keer gebeuren. Misschien even aankijken of het niet vaker gebeurd.
Het klinkt ook een beetje koliekerig, kan misschien wel komen doordat ze misschien drachtig is, maar ook andere redenen. Als ze met lopen gewoon in 1 keer goed wegstapt denk ik niet dat het een hanetred is.
Ze kan trouwens ook gestoken zijn door bijv. een daas rond de uiers, dan jeukt het natuurlijk verschrikkelijk en is het lekker als jij haar daar even kriebelt.
Maar ik denk als je echt gerustgesteld wilt worden je de DA beter kan vragen Knipoog