paard kopen, klinisch en rontge? wat doen jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

___rOmeO___

paard kopen, klinisch en rontge? wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:05

Hallo allemaal!

Ik heb even een vraagje,
ik ga binnenkort me eerste eigen paardje kopen.
ik ben nu dus al druk aan het zoeken en ik heb al wat paarden gezien waar ik wil gaan kijken enz.
Sowieso laat ik het paard klinisch keuren.. maar mijn vraag aan jullie hebben jullie je eigen paard ook rontge gekeurd? Zoja, hoe duur is dat ong.?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en vertellen wat jullie ervaringen zijn

Gr.Patty Vork

Utrolig

Re: paard kopen, klinisch en rontge? wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:35

ligt aan het bedrag, je doel ed. een paard van €1.000 laat je niet rontgenlogisch keuren, vaak boven de €2.500,- wel. Een veulen of jaarling weer niet, een 2 jarige of oudere weer wel.

___rOmeO___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 12:42

het gaat om een 4 jarige en een 10 jarige, prijs rond de 4000,00 dus dan is het het beste om klinisch en rontge te keuren?
Klopt het dat de kosten rond 400,00 euro zijn?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:31

ja dat klopt wel ongeveer. En dan is het de "regel" dat als het paard wordt goedgekeurd dat jij dan de keuring betaald en als ie wordt afgekeurd zijn de kosten voor de verkoper. Maar dat moet je vantevoren wel even duidelijk afspreken met de verkoper. En een onafhankelijke kliniek zoeken voor deze keuring, bij voorkeur niet de vaste dierenarts van verkopende partij.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:09

Ik vind dat als je een paard gaat kopen rond de 1000 euro,je hem ook moet laten keuren,ook een "goedkoper" paard kan gebreken hebben,en stel dat je dan vindt dat je bijna net zoveel aan keuringen kwijt bent als aan het paard zelf,is dat ook zonde als blijkt dat het paard allemaal gebreken heeft,en je alsnog een hoop aan DAkosten kwijt bent,toch?! Lijkt mij dat je zeker wilt weten of het paard helemaal gezond is,en geen gebreken heeft,of het nou een paard van 1000 euro is of van 10.000.

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:58

Wil je het paard ook gaan verzekeren?
Bij een bedrag boven de 4500,= is een keuring met foto's verplicht. Daaronder is een alleen een klinische keuring voldoende.