Ik werd vanmiddag gebeld door mijn instructrice dat een van de paarden bij ons op stal een dikke kogel had. Dit had hij gisteren nog niet. Ik dacht dat het gewoon een stalbeentje was, want daar heeft ie wel vaker last van. Maar toen ik op stal kwam en Candy (paard in kwestie) uit de stal haalde, schrok ik me werkelijk een ongeluk
Beide achterbenen, van hoef tot spronggewricht twee keer zo dik, knetterhard (niet in te drukken) en gloeiend heet. Ik heb zijn benen meteen gekoeld en er daarna koelende gel op gedaan. Ik heb ook kleine wondjes op zijn benen ontdekt. Ik denk nu dat het een bacteriele infectie is. Ik heb niet met hem gelopen en dit omdat hij vanmiddag drie uur op de wei heeft gestaan en toen ik op stal kwam stond hij net een uurtje binnen met die gigantisch dikke benen. Daarom denk ik dat door die beweging de zwelling erger is geworden.
Wat moet ik doen? Nog een dagje aankijken en blijven koelen? Of gewoon morgenochtend meteen de dierenarts bellen?
Is er iemand hier die dit eerder heeft gezien?

Ik zal morgen ochtend gelijk de dierenarts bellen! De uitkomst laat ik wel weten.