Oortje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sleis

Oortje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 20:38

Oi allemaal!

Omdat ik er zelf niet uitkom heb ik een vraagje over mijn paardje. Met dat warme weer van vandaag ben ik mijn man heel enthousiast gaan wassen. Ging allemaal goed en wel, had liever dat ik van zijn hoofd afbleef zoals gewoonlijk, maar leek allemaal goed te gaan. Na de wasbeurt echter leek hij op de een of andere manier zijn rechteroor niet meer te willen gebruiken. Niet dat hij hem laat hangen, maar meer dat hij hem naar achteren hield. Het is niet de vrolijkste dus hij heeft ze sowieso vaak naar achteren... maar nu leek hij hem nog wat schever te houden dan normaal Knipoog Waar hij zijn linkeroor wel gebruikte, als ik met voer rammelde ofzo, hield hij die rechter maar de hele tijd in die strakke positie. Later ging het wel iets beter, ging ze af en toe allebei naar voren doen, maar duurde meestal niet lang voor de rechter weer naar achteren ging. Ik maakte me nogal zorgen en ben een beetje rond gaan bellen. Sommigen zeiden dat hij misschien water in zijn oor had gekregen en daar last van had, maar dat zou weer verdampen en morgen zou alles weer in orde zijn. Anderen zeiden dat hij misschien oorontsteking had en ik hem morgen moet temperaturen om dit te controleren. Nu is mijn vraag, gezien ik anders vanavond weer ga liggen peinzen; wat denken jullie, wat doe ik eraan en gaat het (snel) over?

Toeddels,

Sleis

Sizz

Re: Oortje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:26

Misschien een vliegje in z'n oor? Nagelbijten / Gniffelen

Veel paarden hebben daar een hekel aan en houden het oor dan ook straks naar achteren.

Morgen even kijken hoe het is, als het net zo is als vandaag dan is er niks aan de hand. Anders misschien toch maar actie ondernemen, al zou ik me niet al te druk maken om dit. Lachen

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:37

gewoon temperaturen,, als hij koort heeft komt dat door een ontsteking., ik zou morgen gewoon de VA bellen die kan je meteen zeggen wat je moet doen.

Sleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 07:58

Oke bedankt allemaal, ik zal hem vanmiddag eens onderzoeken Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:05

Gezien je verhaal over het wassen, zou het heel goed kunnen dat er water in het oor is gekomen en dat vinden paarden inderdaad heel erg vervelend. Dan moet het inderdaad met een dag ofzo wel weer over zijn.
Als je het nog niet vertrouwd inderdaad even temperaturen. Bij verhoogde temperatuur even je dierenarts laten langskomen. Blijft hij het doen, ondanks normale temperatuur, kun je ook de dierenarts even laten kijken.

Sleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:36

Ooi!

Sorry, beetje late reactie, maar hij is weer in orde hoor! Evengoed bedankt voor de adviezen!