Rare vraag: Als ik ga rijden moet ik heen onze oprit omhoog lopen en terug naar beneden uiteraard (oprit ligt op een dijk). Als ik met 1 van mijn paarden naar beneden loop dat schud hij echt overdreven zijn voorbenen een beetje bungelig naar voren en daarbij hoor je steeds een akelig geluid alsof hij zijn schouder uit de kom gooit, hij schud zijn benen dan ook echt hard vanuit zijn schouder weg hoor. Het lijkt dat hij dit doet omdat hij het leuk vind ofzo en hij heeft ook echt geen bemerking op zijn benen en zijn bwegingen, is prima in orde allemaal. De andere paarden lopen gewoon normaal naar beneden en daar hor je niks geen geluiden bij.
Ik vind het maar een eng geluid en vroeg me af of het kan zijn dat hij inderdaad zijn schouder uit de kom laat klappen steeds en of het geen kwaad kan?
Ik weet nog wel dat de moeder van een vriendin vroeger ook dagelijks haar schouders even uit de kom trok, dat hadden ze op een of andere cursus geleerd, dus daar kon het blijkbaar geen kwaad bij, maar ook dat vond ik niet gezond