PAVO muscle -build

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

PAVO muscle -build

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 12:12

Ik heb een nieuw paardje gekocht, 9 jarige merrie, die niet echt veel "rug" heeft of spieren in't algemeen, haar conditie gaat nog, maar ze zou wel een tijdje (nu geen jaar ofzo) hebben stilgestaan. Ze mag ook zeker wat bijkomen ! Ze moet 6 dagen per week gaan werken waarvan 1 dag springles en 1 dag dressuurles (privé), en ook ongeveer elke week wedstrijd (meestal springen). Verder oefen ik zelf nog dressuur of longeer ik haar.

Ik (ga) haar voeren denk ik:

2 scheppen PAVO kruidenmelange per dag
1.5 plak voordroog hooi
30 gr. PAVO muscle-build voedingsupplement
+ HAVENS slobber-mash na extra inspanningen (bv. dressuur & springles)

Zou dit voldoende zijn ? Te veel ? Te weining ?

En kan de muscle-build in dit geval uitkomst bieden ? Of is het overbodig of niet zo gezond ?

Hopelijk laat er iemand iets weten Lachen !

Suzanne F.

Re: PAVO muscle -build

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:58

Ik zou haar gewoon minimaal een schep brokken geven! En dan een schep kruidenmelange als je dat zou willen.

Musclebuild is als tijdelijke ondersteuning, het is geen voer. Je moet 2 schepjes per dag geven, dat kan je het beste door de slobber doen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:29

1,5 plak voordroogkuil hoeveel is dat..??

Mijn ervaring is dat als je een paard op een gewone standaard hoeveelheid bix/muesli zet, na het rijden, bv slobber met evt muslebuild..

En daarnaast gewoon het paard zoveel hooi/kuil laat eten als ze wil.

Ze het mooiste aan gewicht bijkomen....

Gewoon 18-24 uur ruwvoer laten eten...

Mooiste is natuurlijk gewoon lekker in het land, door de beweging die ze dan hebben, en de training die jij nog doet, zullen de spieren snel weer terug komen....

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:30

Nouw, de eigenaar van de manege vond 1 schep wat weinig, dus krijgt ze nu 1.5 (à 2) scheppen per keer, dat zijn er dus 3 (of 4) op een dag.
En ze eet nogal moeilijk blijkt Boos! ! Ze eet het eten met het poeder eronder niet echt op... Boos! ! En slobber eet ze wel, maar het onderste laat ze altijd liggen, dus ja Boos! ! Maarja, komt mss door de hitte of het vele verplaatsen de laatste tijd Lachen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:20

Tis toch jouw paardje begrijp ik? Dan bepaal jij toch ook hoeveel die gevoerd krijgt? Of ben ik nou gek Nagelbijten / Gniffelen ?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:58

Margytje schreef:
En ze eet nogal moeilijk blijkt Boos! ! Ze eet het eten met het poeder eronder niet echt op... Boos! ! En slobber eet ze wel, maar het onderste laat ze altijd liggen, dus ja Boos! ! Maarja, komt mss door de hitte of het vele verplaatsen de laatste tijd Lachen !

Tip: meng het met wat appelmoes tot een papje, stop dit in een grote spuit en geef het haar net als een wormspuit. Zo weet je zeker dat ze haar dagelijkse portie binnenkrijgt.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:01

Leuke tip Lachen bedankt Lachen.
Ondertussen eet ze al weer iets beter, en ik ben nu Pavo Energy-control brokken bij gaan halen. Omdat de eigenaar van de manege bleef zeuren dat ze te weinig kreeg ! Nu krijgt ze 2 x per dag 1 schep energy-control en 1 schep kruidenmelange met het voedingssuplement. Ik hoop dat ze nu ongeveer genoeg krijg Lachen ! Van de kruidenmelange alleen vond ik haar eigenlijk ook al wel goed lopen, maarja...