Halsterwond!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LauwtjuhLevi

Halsterwond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:26

Hoi iedereen,

Mijn ijslander heeft een wond van het halster.
Hij komt net uit de natuur en is net gecastreerd dus we proberen hem weer mak te maken.
Vandaar dat hij een halster draagt. Nu ben ik net geopereerd en 2 weken niet bij mijn paardjes kunnen zijn, dus heb de verzorging overgedragen aan anderen.
Alleen nu is het halster dus gaan zweren onder zijn kaak (boven zijn onderlip).
Omdat hun dit niet is opgevallen moest ik er achterkomen. Je ziet zo dat het geen wond was van een dag!
Ik heb het dus schoongemaakt met water en gedesinfecteerd.
Maar nu blijven de hele tijd die vliegen erop af komen. Zelfs al doe ik er wondspray op komen ze er nog op af.

Het paard laat zich nu ook niet meer vangen dus ik kan het alleen bezichtigen door snel onder zijn hoofd te kijken.
Vanochtend trof ik aan een wond met daaromheen al een goede genezing. maar in het midden zit zand en is het hard en dik. Er komen de hele tijd vliegen op af.

Wat kan ik nu het beste doen?
De eigenaar is op vakantie, dus ik kan eventuele kosten niet te hoog op laten lopen want heb daar het geld niet voor.
(heb al allerlei spulletjes ervoor gekocht. wondspray, desinfectie, traumeelzalf.)

Iemand nog goeie tips? Geneest zoiets meestal goed van zichzelf?

karen19

Re: Halsterwond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:37

in ieder geval goed schoonhouden, wat je al doet, en als het warm aanvoelt of gaat etteren zou ik toch zeker de dierenarts erbij halen, als je dit te laat doet zal het je alleen maar meer gaan kosten...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:53

Als dat halster al aan zijn lip hangt zou ik maar heel snel een kleiner maatje kopen!

Tja,er zit niets anders op dan het paard te vangen,de evt DA zou het ook moeten Knipoog en dan nog kan je zien wat je kan doen

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:50

Houd iig de wond schoon en laat eventueel de DA even kijken. Die kan dan altijd vertellen wat je nog meer kan doen

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 13:02

Armaris schreef:
Als dat halster al aan zijn lip hangt zou ik maar heel snel een kleiner maatje kopen!

Tja,er zit niets anders op dan het paard te vangen,de evt DA zou het ook moeten Knipoog en dan nog kan je zien wat je kan doen

Op zijn lip hangt?
Dat heb ik niet gezegt hoor ik heb gezegt tussen welk gebied de wond is, het had ook op zijn neus kunnen zitten of achter zijn oren, of op zijn kaak..

Mjaa ik word hier niet echt wijzer van jullie goede bedoelingen, misschien dat ik pleisterklei ervoor moet kopen.