wie weet het

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiso

wie weet het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 15:22

hallo
wie weet wat het mischien is
de arts(van een paarden kliniek) zei dat het een soort ataxi is maar veel mensen die daar ervaring mee hebben zeggen dat het wat heel anders is..

hij kan zijn everwicht niet goed bewaren als je hem iets dieuwd...
en sluit elke keer zijn knie..
en je ziet hem dan ook helemaal schuinstaan van ik heb mijn knie op slot zodat ik niet val dus ik kan en zet geen stap op zij

merkte wel dat als die gek heeft gedaan een paar dagen last van heeft..
maar nu dat we opnieuw aan het trainen zijn dat die steeds beter loopt

wie heeft er hier ook ervaring mee..

en hoe heb jij het opgelost...

en wat zou ik nu het beste kunnen doen

Kaia

Re: wie weet het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:24

Heey!
Ik heb een paard ingereden die ook last had van ataxi. Een beetje hetzelfde wat jouw paard heeft, maar dan zat het meer in zijn heup. Elke keer als het paard een pas verzette dan schoot het op slot (in de stal dan), vooral met hoevenkrabben als je idd tegen hem aanduwt.

Laat je paard zelf zijn evenwicht zoeken. Vaak helpt het om hem in een grotere bewegingsruimte te zetten. Dan kan hij gewoon passen maken ipv het gepriegel in stal.
Het paard had het in zijn achterbenen. De kraker is geweest en heeft alles nog eens extra gekraakt, gecontroleerd en wat losser gemaakt (soms kan het namelijk ook deels komen door bv een scheve wervel ofzo, want dan beweegt je paard anders wat het kan stimuleren om verkeerd te schieten)
Wij zijn vooral bezig geweest met het paard sterk maken vanachter, want daar zat immers zijn probleem. Nu gaat het steeds beter, omdat hij 'daar' steeds meer spieren krijgen die het allemaal op kunnen vangen.

Veel succes met je paardje verder!

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:09

dank je wel:):)

ja ben dat ook aan het proberen ... duss grote vornmen rijden in ruime passen zou het onthouden

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:03

KLinkt als een combinatie van ataxi en patellafixatie (zoek maar even op google). Schiet hij op slot kan je het beste een paar passen achterwaards doen. Vaak schiet ie dan wel weer los. Raadpleeg een osteopaat of kraker die kunnen je ook goed helpen.

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 11:27

oke bedankt... ja de arts zei doorrijden maar weet niet wat er kan gebeuren.. dat het verlseet en niet meer goed kan lopen of de andere spieren beter worden en niet meer op slot gaat... vond het een beetje raare antwoorden..

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 11:29

het lijkt er wel een beetje op aleen hij zet zijn knie op slot als die om geduwd word of zijn everwicht verliest