Snot en kreupel. Tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen_

Snot en kreupel. Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 10:24

Hallo,

Ik ben net terug van mijn verzorgpony. Toen ik het land in liep zag ik als eerste dag haar hele neus vol zat met vliegen. Daarna liep ze op me af en zag ik dat ze met haar linker voorbeen wat kreupel liep.

Er komt dus uit 1 neusgat wittig/gelig dik snot. Ik heb haar neus schoongemaakt, maar er kwam steeds weer 'nieuw snot' om het zo maar even te zeggen. Voor zover ik weet heb ik haar nog niet horen hoesten o.i.d. Wat kan dit zijn? Gaat het gewoon vanzelf over? Ik vind het namelijk een beetje vervelend omdat ook al die vliegen erop af komen...

Toen ik de eigenaresse ging halen kwam ze nog naar me toe draven en dan is het echt duidelijk te zien dat ze kreupel is. Ik heb eerst haar hoef uitgekrabt, maar er zaten [helaas] geen steentjes/stukjes hout in. Gisteren heb ik niks met haar gedaan. De eigenaresse had haar gisteravond nog gewoon goed door het land zien rennen (zonder dat ze kreupel liep). Misschien is het spierpijn? Al kan ik me dat moeilijk voorstellen omdat ik nog niet zoveel met haar doe. 3 en 2 dagen geleden is ze voor het eerst in de bak wezen rennen, verder heb ik nog niks gedaan.
Ik heb haar been vanmorgen 10 minuten afgespoten met koud water.

Wat kan ik het beste nu doen? Ik spuit haar been al 2x 10 minuten per dag af. Moet ik wel of niet met haar wandelen en moet dat dan wel/niet op harde ondergrond?

Ik hoop dat jullie een paar tips voor me hebben. Alvast bedankt.

xxx Marleen

Anika_Ses

Re: Snot en kreupel. Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:22

Haj,

Met mijn toenmalige verzorgpony had ik ook zoiets. ze werd eerst kreupel, heb d'r toen ook rust gegeven. het werd maar niet beter en ze werd ook sloom & duf. Nog maar even afgewacht en op den duur kwam er ook witte snot en troep uit d'r neus.
Toen toch de dierenarts ermaar bijgehaald, en wat bleek.. Droes.

Als het aan blijft houden, zou ik toch maar even de DA er bij laten komen. ik vind het overigens wel een vreemde tijd om Droes te krijgen?

Succes!