Bloedneus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal001

Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 09:57

Mijn paard heeft de laatste weken al 3 keer een beetje bloed uit zijn neus gehad. Het is steeds uit zijn linker neusgat. De eerste keer was met het proberen van een pollennetje. Hij bleef niezen en heeft waarschijnlijk iets kapot geniest. Het was slechts een beetje met snot erbij en het was over nadat ik het afgeveegd had.

Daarna kreeg hij het weer maar zonder niezen en gebruik pollennetje (die heb ik gelijk niet meer gebruikt). Met instappen kwam er weer wat snot met bloed. Daarna ook nog een keer met instappen. Na het afvegen is het weg. Met draven en galop nog niet gehad.

Ik smeer nu de binnenkant wat in met uierzalf omdat er misschien een wondje zit?

Zal er een wondje kunnen zitten? Of kan het wat anders zijn? De warmte ofzo?

Als ik het bloed zie en in zijn neus kijk dan zie ik niets.

Moet ik me zorgen maken?

Lenneke_

Re: Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:14

Nee hoor, je hoeft je geen zorgen te maken. Dat moet je pas doen als er bloed uit beide neusgaten komt, dan komt het uit de longen.
Als het uit één neusgat komt kan het niet uit de longen komen en is het vrijwel altijd een kapot adertje. Kan heel goed door de warmte komen, sommige mensen hebben daar ook snel last van. De een is daar gewoon gevoeliger voor dan de ander.

karen19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:43

kan inderdaad door de warmte komen... zolang de bloedingkjes niet aanhouden zou ik me niet te veel zorgen maken..

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:48

meine heft het ook wel is ik denk omdat het de laatste tijd zo warm is Haha!

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 08:32

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal me nog geen zorgen maken

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:11

Zoals hierboven al gezegd is, als het bloed uit één neusgat komt kan het meestal geen kwaad, maar als het uit beide neusgaten komt dan moet je toch wel ff opletten! Het kan o.a. door warmte en hevige inspanning komen.

Mleen1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:51

ik hAd het deze week nog gehad,, ook uit linkerneusgat,, het kan toch ook door stress komen?

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:58

Ik heb hier ook net een topic over geplaatst, wist niet dat deze er ook was. Bij Lam kwam het inderdaad ook uit het linker neusgat.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 10:00

Ik heb het idee dat die van mij geen stress heeft. Gelukkig heeft hij het nu al langer dan een week niet gehad.

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:19

ik heb het 1 keer meegemaakt en toen had het paard een bijholte ontstekking, antibiotica en toen was het over.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:16

Toevallig had ons paard het vorige week ook een x. Dat kwam waarschijnlijk door de warmte. Heb er meer mensen over gehoord maar als je t ziet schrik je toch eventjes Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:19

Met deze warmte is een bloedneus echt niet gek
Sommige mensen hebben het ook vaak met die warmte

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:00

En je hebt een pollennetje aangeschaft, ik ken het niet maar ik neem aan dat het een netje is tegen een overgevoeligheid voor pollen is (of zeg ik nu iets heel raars Haha! ??) Bij een allergie zijn de slijmvliezen geïriteerd, hierdoor kunnen wel vaker bloedneuzen ontstaan. Als het aanhoudt (na het all. seizoen) zou ik toch de DA eens laten kijken.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 11:08

IMJ schreef:
En je hebt een pollennetje aangeschaft, ik ken het niet maar ik neem aan dat het een netje is tegen een overgevoeligheid voor pollen is (of zeg ik nu iets heel raars Haha! ??) Bij een allergie zijn de slijmvliezen geïriteerd, hierdoor kunnen wel vaker bloedneuzen ontstaan. Als het aanhoudt (na het all. seizoen) zou ik toch de DA eens laten kijken.

Het is inderdaad een netje wat de pollen tegen moet houden. Een soort gaas.

Ik denk dat het een combi is tussen het warme weer en irritatie van de allergie.