Inwendig reinigen met groene leem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Inwendig reinigen met groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 07:45

Ik ben op aanraden van mijn osteopaat een reinigingskuur begonnen bij mijn paard die last heeft van opstapeling van afvalstoffen door een slecht werkende lever.
Hij heeft mij aangeraden om dit bij mijn paard 2 keer per jaar als kuur te geven.
Ik ben nu aan de 2e fase van de kuur begonnen en ik kan wel merken dat er iets gaande is. Hij heeft 's morgens dikkere benen dan anders, je kan zien dat zijn lichaam aan het werken is.
Hij zit wel sinds een paar dagen veeeeel beter in zijn vel en beweegt soepeler dan voorheen. Ik moet nu nog tot en met donderdag leem geven en dan zit zijn eerste kuur van 3 weken erop. In het najaar geef ik hem dan weer een kuur. Dit zou hem moeten helpen alle overbodige afvalstoffen af te voeren en zijn lichaam te zuiveren, als ook zijn lever.
Ik vind het allemaal heel logisch klinken, alleen is er over de werking van die groene leem bij inwendig gebruik zeer weinig bekend.
Wie heeft hier ervaringen ermee???

ACSM

Re: Inwendig reinigen met groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:04

Ik dacht dat je geen groene leem mocht geven als je paard een chip heeft....

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 08:25

ACSM schreef:
Ik dacht dat je geen groene leem mocht geven als je paard een chip heeft....

Ja, dat las ik in eerste instantie ook en heb daarom osteopaat weer eens gebeld.
Het blijkt toch een iets te overtrokken beredenering te zijn. Omdat de werking van groene leem nooit helemaal in kaart is gebracht en er bij mensen gevallen gemeld waren waarbij patienten met stalen/metalen platen in hun lichaam problemen kregen hebben ze hieruit het zekere voor het onzekere genomen. Het is echter nooit bewezen en volgens mijn osteopaat kan een dergelijke kuur zoals wij die geven absoluut geen kwaad. Dat geloof ik dan maar al twijfelde ik ook wel even.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:28

ik heb dat ook gehoord... Pas er wel mee op!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 08:32

Ik geef gewoon de voorgeschreven hoeveelheid en voor de voorgeschreven tijd met de voorgeschreven tussenpozes want je mag het niet aan 1 stuk door voeren.
Deze osteopaat heeft enkele grotere dressuurstallen als klant en schrijft deze kuur regelmatig voor en nog nooit problemen gehad.
Ik vraag me eigenlijk ook af wat er met die chip zou gebeuren. Zou die afgedreven worden ofzo?
Ik ga me d'r ook geen zorgen over maken, ik heb de osteopaat gebeld en die vertelde me dat ik met een gerust hart die kuur kan geven.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 09:16

Wat ik nog op internet had gevonden over inwendig gebruik was het volgende (komt van een site van een dierenartspraktijk):
Bij dieren met stalen pinnen in het lijf wordt het gebruik van groene leem afgeraden.
Een chip is uiteraard ook een niet-lichaamseigen stof maar wordt opgenomen in het weefsel en daarom is leemgebruik wel mogelijk. Er zijn geen situaties bekend waarbij de chip naar buiten is gekomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:42

Op de site van de paardendrogist heb ik gelezen dat je een kuur met groene leem nooit zonder begeleiding van een arts mag geven. Is die Osteopaat ook tegelijkertijd arts?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:48

Ik vind osteopaten prima mensen, maar hij is geen dierenarts (of de jouwe wel?) Hij mag me adviseren, maar medicijnen geef ik in overleg met een arts. Hoe weet hij trouwens dat de lever slecht is, zonder bloedtest? Of is dat wel gedaan.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 18:43

Er is uiteraard een bloedtest gedaan en het leverprobleem is er al jaren, dus dat was niks nieuws.
Mijn reguliere arts kon hem niet behandelen met gewone medicijnen om de lever te ontlasten omdat deze geen lange termijn werking hebben.
Hij stelde zelfs voor om het op een homeopatische manier te proberen. Dus nee, ik geef de kuur niet in overleg met de veearts. Ja, het leverprobleem is via het bloed aangeduid, als ook zijn gevoeligheid voor verzuring. Aan de hand daarvan hebben we besloten te gaan zuiveren met groene leem. Het is een natuurlijk product en geen medicijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:29

Ok, dat is het proberen waard denk ik. Homeopaat zoeken is ook geen slecht idee trouwens.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:45

Cassidy schreef:
Op de site van de paardendrogist heb ik gelezen dat je een kuur met groene leem nooit zonder begeleiding van een arts mag geven. Is die Osteopaat ook tegelijkertijd arts?

Natuurgeneeskundig arts dan hè Knipoog
De eerste keer zou ik het niet zonder begeleiding doen van iemand die er kennis van heeft omdat je dan in geval van vragen over evt reacties van je paard bij iemand terecht kunt die weet hoe het werkt.