dikke korsten op been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

dikke korsten op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 17:11

Doordat mijn paard voor het scannen geschoren is, daarbij ook nog eens een wit been heeft en momenteel met dit weer 24/7 op de wei staat, heeft het sunblock niet helemaal geholpen! Gevolg: een dik, verbrand been (wat inmiddels dunner aan het worden is) en nu zitten er rare korsten op. Mijn vingers jeuken om ze eraf te krabben, maar dit lijkt me niet verstandig. Zulke korsten heb ik nog nooit op een been gezien.
Van de DA (telefonisch) heb ik Vetaderm gekregen om erop te smeren, en ik blijf smeren met sunblock. Wie heeft hier ervaring mee? Kan ik nog wat anders doen? Mij is in ieder geval afgeraden om het nat te laten worden - ook toen het verbrand was mocht ik het niet afspuiten.

singasong

Re: dikke korsten op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:20

Vetaderm is vooral bij brandwonden maar gaat ook infecties tegen. Ik heb het wel eens gezien bij een paard. Zij kreeg het ook door de zon, het was dusdanig verbrand dat er korsten opkwamen. Niet meer in de zon dus! Of met bescherming voor dat been. Ik zou er nu geen sunblock meer op smeren maar alleen Vetaderm. Misschien kun je het voorzichtig inzwachtelen als ze toch in de zon moet?! Ligt er een beetje aan waar ze op het been is verbrandt!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 21:28

Het inzwachtelen is me ten zeerste afgeraden door de DA. Er groeit nu trouwens weer mooi haar op, inmiddels ongeveer 6 à 7 mm. lang, dus het gaat volgens mij de goede kant op. Vermoedelijk zijn de korsten niet alleen ontstaan door het verbranden, maar ook door het scheren. Hij heeft twee plekken, binnenkant kogel en buitenkant kogel. Binnenzetten is geen optie, dan breekt-ie de tent af, dat heb ik geprobeerd.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:29

Ik bedoel met inzwachtelen natuurlijk niet strak met 4 lagen verband. Maar misschien 1 laagje, losjes over de brandde plek. Dat geeft dan toch bescherming tegen de zon!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:34

Geduld hebben. Dit komt wel weer goed. De korsten er NIET afhalen. Daar kunnen lelijke infecties van komen en dan ben je verder van huis.
Nogmaals...geduld hebben.... maak er een foto van en kijk over een week nog eens naar de foto en naar de plekken zelf. Wedden dat je dan verbetering ziet en daardoor er wat rustiger over bent?