opgezette ogen door de vliegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

opgezette ogen door de vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 14:48

hoihoi.
mijn pony heeft hele opgezette ogen, waarschijnlijk door al die vliegen.
weet iemand een goed middeltje tegen vliegen??
zodat ze haar een beetje met rust laten?? ze heeft ook geen voorlok ( jah een heel klein plukje ) en een vliegennetje werkt ook niet want die heeft ze zo weer af. mischien eens gaan kijken voor zo'n maskertje.
of weten jullie nog iets anders dat mogelijk kan werken?

bedankt

geroetjes [naam]

RUBYWHITE

Re: opgezette ogen door de vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:00

Mijn paarden zijn ook gevoelig op de ogen. Elke morgen bij het buiten zetten sprayen we ze goed in. Ze hebben vliegenmaskers op die werken goed. Om het ontstoken oog te laten genezen kun je het beste water laten koken, thee trekken, af laten koelen tot het gewoon hand-warm is en met een schone doek vol met die thee het oog behandelen. Was een tip van een DA en het werkt perfect!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:34

Bij mijn merrie werkte zo'n sliertjesding goed. Dat hangt los voor de ogen, maar door de beweging blijven de vliegen er weg. Geen enkel probleem meer!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 11:38

rubywhite: bedankt voor de tips ik zal het wel eens proberen bij haar

simodi: mijn pony heeft zo'n sliertjes ding zo weer af, geen idee hoe ze het doet maar het lukt haar steeds weer

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:24

Geen dank, werkt perfect en het is goedkoop!

karen19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:10

in ieder geval een masker aanschaffen, die werken echt goed, en nu het leed al geleden is schoonmaken met kamille thee, is ontsmettend...

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:16

gewone thee werkt ook, je hoeft niet perse camille aan te schaffen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:20

Toen mijn paard wat jonger was had ze hier ook vaak last van. Ik heb toen een zalf van de dierenarts tegen de ontsteking mee gekregen, en die werkte perfect. Nu maak ik het schoon met afgekoelt gekookt water, werkt ook goed. Maar met die droogte en dus al het stof, blijft wat geïrriteerd.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:56

Mijn haf had een ernstig ontstoken oog, 2x per dag met spuit met afgekoeld gekookt water en (camille) thee gespoeld en vliegenmasker op. Ziet er nu rustig uit. Zijn oog was zo dik, stond helemaal open aan de onderkant waarin vliegen gingen zitten. Dag en nacht vliegenmasker opgelaten en na 2 dagen een stuk beter en nu na vier dagen niks meer van te zien.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:00

caf oogzalf erop Lachen Werkt super. Gewoon met afgekoeld gekookt water werkt ook wel, alleen zit daar geen AB in. Dus als de ogen ontstoken zijn moet je ff bij de da een zalfje halen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:54

gewoon barl e duc/spa blauw en niets erin en ook niet in de koelkast, gewoon op kamer temp het oog mee schoonmaken, erder deed ik ht ook met thee maar als ze het masker kwijt zijn dan lijkt het vliegen aan te trekken.
En als ze de slierten verliezen geen halster omdoen maar bijv. alleen het kopstuk met keelriem goed afgestelt dan blijft het beter zitten dan een halster Ja

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:12

Ik gebruik de "Supermask", gekocht bij de Paardendrogist. Het is een zoort gaas die vliegen, zand en stof afstoot en ook 70% zonwerend is. De 4 pony's bij ons in de wei zijn zichtbaar rustiger en hebben ook geen ontstoken oogjes meer. Mijn lieve Pablo gooit hem ook niet af, terwijl hij halsters niet langer dan 10 minuten omheeft. Ik vind het echt een supernetje!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 10:45

bedankt vor alle reacties kan er zeker wat mee

maikiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:21

Wat je ook kunt gebruiken is:
'Anti Fly Gel'.. werkt bij mijn paardje super!
Dat is zeg maar gewoon gel, met een sponsje erbij,
en daarmee kan je gewoon haar/zijn hele lichaam insmeren met dat gel, het kan gewoon ook
rondom de ogen, maar ik weet niet of je een onrustig paardje heb, zit dat gel dalijk in haar/zijn oog! wel mee uitkijken dus.. en het blijft echt een paar uur zitten, de meeste vliegen sprays die ik heb uitgeprobeerd waren echt al na 15minuten ofzo uitgewerkt!
hoop dat je hier wat aan hebt.. Knipoog