Ervaringen met dectomax pour on gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Ervaringen met dectomax pour on gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 18:16

Ik zoek ervaringen met pour-on aangezien mijn dierenarts er afstand van neemt aangezien het niet op paarden getest is. Wat is jullie ervaring ermee zodat ik de voor- en nadelen af kan wegen aangezien ik nog met een zogende moeder en veulen zit en ik daarom extra voorzichtig ben.

henkv

Re: Ervaringen met dectomax pour on gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:47

Waarom zou je Dectomax pour-on willen gebruiken? Voor welke indicaties?

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 18:54

Tegen ectoparasieten waarschijnlijk luizen.

henkv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:47

Je dierenarts heeft helemaal gelijk. Dectomax pour-on is niet geregistreerd voor gebruik bij het paard. Op internet is over pour-on gebruik bij het paard ook niets te vinden.
Over voor- en nadelen of effectiviteit is dus niets bekend en gebruik is dan ook op eigen risico.
Er zijn andere middelen tegen luizen en andere ectoparasieten.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 11:41

Ja dat weet ik, daarom wil ik het eigenlijk ook helemaal niet gebruiken, maar sebacil waar mee ik ze al 7x gewassen heb helpt gewoon niet zelfs niet nu ze geschoren zijn en ik zit met een veulen die door de jeuk helemaal haar oogjes open krabt...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:02

Hoe kan het dat het na 7x behandelen nog niet over is? Heb je de stallen ook helemaal ontsmet? Ik neem aan dat je een goeie behandeling doet met Sebacil? Niet naspoelen bijv. met schoon water? Ik kreeg begin dit jaar een shet die helemaal onder zat. Ik heb hem nu 3x behandeld maar het is op het eerste gezicht helemaal weg. Ik heb wel de stal goed ontsmet en ook borstels en alles wat met de paardjes te maken heeft.