Moeilijk zweten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyJane

Moeilijk zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 17:23

Onze Friesche merrie van vijf jaar zweet erg moeilijk. Wel onder haar zadel en hoofdstel, maar haar lijf niet. Ze wordt wel heel heet en staat ongelooflijk te pompen. Ze kan haar warmte duidelijk niet goed kwijt. Zijn er meer paarden die hier met deze temperaturen veel last van heben en is er iets wat ik er eventueel aan kan doen? Afspuiten helpt maar even, maar ze wordt er wel rustig van, haar ademhaling word altijd pas weer normaal als ze gekoeld wordt met water...

Iemand tips??

Yinari

Re: Moeilijk zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 07:28

Tjsee wat vervelend! Nooit van gehoord eerlijk gezegd. Misschien blijft ze wat langer koel als je een dunne zomerdeken lekker nat maakt?
Of nou ja, misschien helpt dat ook wel niet zo lang. Ik denk diep na hier achter mijn comp, maar er komen geen goede ideeen. Iemand anders?

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 21:33

Heb de oplossing al gevonden, lekker binnen op het heetst van de dag en niet trainen, wedstrijden lekker afbellen..... simpeler kan niet, toch??

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:00

Mijn paard heeft het ook, die zweet ook bijna niet. En houdt met de hete dagen als deze veel vocht vast. Ik spuit hem 3 x per dag af, zorg ervoor dat hij de hele dag in de schaduw kan komen (stal is nog warmer) en rijdt pas rond half 10 s avonds.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:14

Zoutliksteen. Zo krijgt ze voldoende zout binnen en kan ze dus ook wat uitzweten. Sommige paarden zweten nu eenmaal gemakkelijker dan andere...