Is mieren vergif giftig voor paarden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

THHIRZA

Is mieren vergif giftig voor paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 08:27

hoii hoii ,

geen idee of het hier goed staat maar dan hoor ik het wel

Ik sta in een wei met een poetsplaats enz. , maar op die poetsplaats stikt het van de mieren Verward Boos!

De titel zegt het ookal is mierenvergif giftig voor paarden ?

die vanmij snuffeld nogwel is met zijn hoofd over de grond dus ja.

ik hoor het nog wel

gr. Thirza

THHIRZA

Re: Is mieren vergif giftig voor paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 10:03

niemand ?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:05

ja dat is giftig.
er zijn ook mierendoosjes, dat zijn afgesloten doosjes met gif, waar de mieren dan inlopen. zorg wel dat de paarden/honden/katten dit niet te pakken kunnen krijgen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:09

hmzzz dodelijk gif voor mieren........... even kijken hoe de gewichtsverhoudingen liggen............ Ik denk zomaar dat het verwaarloosbaar is....... kweet het niet zeker hoor Haha! Haha! maar mier 0,0006 gram paard 600 kilo.......

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:10

KiWiKo schreef:
hmzzz dodelijk gif voor mieren........... even kijken hoe de gewichtsverhoudingen liggen............ Ik denk zomaar dat het verwaarloosbaar is....... kweet het niet zeker hoor Haha! Haha! maar mier 0,0006 gram paard 600 kilo.......

voor mensen is het ook erg giftig dus voor paarden zal het ook wel niet echt gezond zijn, misschien gaan ze er niet dood van, maar gezond is anders

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:41

Ik denk dat missnynke gelijk heeft. Voor de mensen is het ook niet goed. Dat staat zelfs op de verpakking!!! Voor een paard zal het dan ook niet goed zijn. Ik zou geen eens het risico willen lopen dat mijn paarden er aan kunnen gaan zitten. De doosjes lijken mij dan de beste oplossing maar pas op dat ze die niet te pakken krijgen.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 12:04

KiWiKo schreef:

het is een shetlander hengst van 300 kilo

hij heeft wel ene keiharde maag Tong uitsteken

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 12:05

Ik denk dat het wel duidelijk is : GIFTIG Tong uitsteken

ik denk dat ik dan gewoon ene doosje neer zet waar hij niet bij kan komen Knipoog

Bedankt !!!!!!!!! Haha!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:33

KiWiKo schreef:

Daar kan je niet naar rekenen. Een paard is zeer gevoelig in vergelijking met andere dieren en mensen dus dat is zo niet uit te rekenen.

Ik zou het risiko niet nemen. Besproei ze met kokend heet water. Helpt dat niet dan schoonmaken met chloor en goed na spuiten.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:52

is volgens mij voor paarden ook gewoon giftig.rattengif is voor paarden ook gewoon giftig en die zijn ook niet zo groot hoor Haha!

kokend water helpt meestal wel.moet je alleen wel een paar keer herhalen.of misschien dettol of iets er nog door.denk dat ze daar ook wel weg van zullen gaan Tong uitsteken