Mijn ex-hoefbevangen (sinds zo'n 2 weken) pony staat nu op een schraal stukje land en krijgt er elke dag of om de 2 dagen een klein strookje bij. Daarnaast krijgt ze zo'n 4 à 5 handjes zemelen op aanraden van de DA omdat daar weinig inzit. Nu heb ik gelezen dat het niet zo goed is om lang zemelen te voeren dus dacht ik over te schakelen op iets anders. Mijn vader heeft overlaatst een zak dieetmengeling meegebracht van de boerenbond. Nu dacht ik haar dat dan te geven in plaats van de zemelen, maar ik ben niet helemaal zeker of dat wel geschikt is voor haar.
Ik zal hier even de samenstelling neerzetten: tarwezemelen, geplette gerst, vlaskafpellets, luzernepellets, gerstevlokken, maïsvlokken, rietmelasse, tarwekortmeel, luzernehooi, sojabonen, lijnzaadschilfers, maïskiemschroot, maïskiemschilfers, cichoreipulp, sojaolie en lijnzaadolie.
Ze is overigens al goed afgevallen, maar er zit nog steeds een grasbuikje onder en ik wil zo voorzichtig mogelijk zijn met voeren opdat ze niet zou hervallen. Dus denken jullie dat die mengeling geschikt voor haar is en hoeveel zou ik haar dan mogen geven?