Manen vallen uit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Manen vallen uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 16:24

Echt heel vaag; de manen van mijn shet dunnen helemaal uit.
Ze heeft geen jeuk, ze schuurt ook niet, maar ik kan haar manen er zo uittrekken en vaak hangen er heel veel losse haren in.
Volgens mij is haar bos al enorm dunner geworden en ik vraag me toch echt af hoe dat kan Verward
Ze krijgt voldoende voedingsstoffen, voldoende mineralen, voldoende beweging... en ze ziet er ook hartstikke gezond en glanzend uit.
Zou het door de warmte kunnen komen? Of zeg ik dan iets heel erg doms Bloos Haha! Het is vlg mij nl wel begonnen in de zomer...

Arabian_Girl

Re: Manen vallen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:43

die van mij heeft t ook, ze waren mooi lang en dik en nu heel dun en kortere sprietjes..waarvan???ben er ook nog niet achter.
ook schuurt hij niet enzo..is al sinds een tijdje dat ie dat heeft..maar doe verder ook nix meer aan de manen.anders blijft er nix meer over.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 09:23

Is het bij jou toevallig ook begonnen met de warmte...?

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:25

he die van ons heeft het ook en dat is met de vorige warmte periode begonnen, best wel raar en he ergste was nog dat de verzorgster van haar het niet verteld heeft, want onze shet kreeg allemaal wondjes van het schuren erbij.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:28

ongeveer sinds april/mei zoiets is het steeds dunnner beginnen te worden.maar hij schuurt dus niet verder ofzo..

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:53

ik heb dit ook gehad met de mijne en dit was door stress. Net als bij mensen ook bij dieren en paarden mogelijk.

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:35

hoihoi,
het kan een teveel aan selenium zijn , dit veroorzaakt haaruitval en kan brokkelhoeven veroorzaken .
dagdag

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:52

Die van mij heeft dat ook een paar keer per jaar, dat ze haaruitval in de staart en manen heeft, niks ergs opzich Lachen

Wel even opletten dat het ook gewoon haaruitval blijft, niet dat het echt erg word, kale plekken krijgt ofzo.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:05

hee mijn pony had het ook en toen het niet over ging hebben we de dierenarts der bij gehaalt en moesten we het wassen met imagrol ofzo en nu is het weer over...heb je een halsdeken ofzo om daar kan het door komen?

osenjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:01

Mijn shetlander merrie, haar dochter, haar zus en nakomelingen. Ze hebben er allemaal last van. In het voorjaar beginnen ze te ruien in de manen en dit duurt tot ze hun wintervacht krijgen. Dit zorgt ervoor dat ze niet heel erg lang worden en aan het einde van de zomer aardig uitgedunt. Wat bij mij wel heeft geholpen is het hele jaar door biotine door het voer doen. Dit is goed voor de hoeven en de vacht. De mannen vallen er niet uit en worden langer.

Groeten,

Jolanda