Zwelling loopt uit tot ontsteking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Gentle

Zwelling loopt uit tot ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 09:35

Mijn pony heeft ongeveer 3 weken geleden een flinke zwelling aan haar been gehad, het was vooral de achterkant aangezien daar een nacht een peesje om heeft gezeten.. ( Frusty ) Toen is de DA geweest en heb ik een soort klei gekregen wat ik er 4x op moest smeren, dan zou ik dat weekend nog gewoon kunnen rijden. Nou dus ik doe dat, alles ging goed, zwelling trok weg.. 2 weken geleden gingen wij dus op vakantie voor 2 weken. Kom ik trug ere-gister, heeft ze een paar, niet open, plekjes op de VOORKANT van het 3 weken geleden opgezwollen been. Gewoon alsof ze gestoten heeft, wat haren eraf.. Gister morgen geef ik ze dus eten, zijn die plekjes 2 grote, nu wel open, plekken geworden? Nou gister toch maar gewoon naar de les gegaan want ze liep niks kreupel ofzo. Instructeur denkt dat het een ontsteking is..

Heeft iemand dit ooit gehad met zijn paard? Moet je er iets tegen doen of gaat het vanzelf weg? Tips Lachen

AstraGirlie

Re: Zwelling loopt uit tot ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:21

Kan zijn dat de zwelling idd aan het uitbreiden is over het been,
dat ze toch niet helemaal weg was. Ik zou wachten met rijden en voor de zekerheid de DA erbij halen opnieuw. Ondertussen kan je de zwelling koelen en als je dat hebt cooling gel of traumeel op smeren.

kiana

Re: Zwelling loopt uit tot ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:47

drukplekken denk ik.......
je zal zien dat ze er witte haren op gaat krijgen.....
helaas,