Schrapen met de hoeven en hoofd kapot schuren??? helpp!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Friesjee

Schrapen met de hoeven en hoofd kapot schuren??? helpp!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 09:14

Ik heb een paard en die staat nog niet zo lang bij ons aan huis, eerst stond ze op stal en nu is ze dus bji al der vriendjes weg.. ze schuurt wel erg maar ik denk dat het door het weer komt..wat ik erger vind is dat als ik haar smorgens buiten kom zetten dat dan weer een nieuw bloedplekje op de hoofd zit..nu heeft ze dus een schram op de neus (een lange bijna doorlopende) en boven der oog..is daar wat aan te doen? en dan nog wat vervelends..ook als ik er niet ben en dat kan ik dus moeilijker afleren denk ik, ze gaat schrapen met haar hoeven net als een stier zegmaar over de grond..pff!! op boos van te worden want dat heeft ze dus denk ik de hele nacht staan doen en nu lijkt der hoef wel vierkant! Huilen weet iemand wat tegen mijn problemen?

Cowgirl

Re: Schrapen met de hoeven en hoofd kapot schuren??? helpp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:50

Afleren lijkt me een beetje onnodig.

Paard heeft immers ergens last van en dat moet worden opgelost.

Zelf denk ik aan een lichte vorm van eczeem...mijnes hebben het ook.
Ik was ze met Eucaliptes badschuim(kwam ik ineesn tegen bij de action Tong uitsteken ) en smeer de gevoelige plekken in met Huidolie. Het gaat redelijk.

Er zijn heel veel middelen op de markt en het is de kunst die ene eruit te zoeken die het beste werkt.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:24

Ze heeft gewoon erg jeuk aan haar hoofd. Dat heeft de fries van mijn vriend ook. Is idd lichte vorm eczeem, maar het kan uitbreiden. Kan je geen borstel ophangen? Was je het hoofd regelmatig? Of zo'n hoofdkap erond doen?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:48

Begrijp ik het goed dat ze nu alleen staat? Dan komt haar gedrag voort uit frustratie en angst om alleen te zijn. Kan je er niet een paard(je) bijzetten?
Laatst bijgewerkt door Jasper op 20-07-06 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:28

Dat schrapen, dat komt echt omdat ze ergens niet happy mee is. Een paard wat het naar zijn zin heeft gaat niet een hele nacht staan schrapen, hooguit als hij jou ziet om aandacht te trekken. Als ze idd alleen staat zal ze dat niet prettig vinden, geen enkel paard vindt dat leuk. Ik weet niet hoe lang ze al verhuist is? Is het pas een paar dagen dan kan het goed zijn dat ze nog wat nerveus is in haar nieuwe omgeving, óók als er wel andere paarden bijstaan.
Dat schuren is vervelend maar lastig aan te pakken. Ze heeft gewoon jeuk (hebben mijn pony's op dit moment ook allemaal). Wat nog wel wil helpen is haar binnenzetten tegen de schemer, wanneer al die kleine rotvliegjes tevoorschijn komen. Dat hangt wel een beetje af van de omgeving waar je woont. Succes ermee, ik hoop dat ze vlug gewend is!