iliosarcrale banden "hersteltips gevraagd"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

iliosarcrale banden "hersteltips gevraagd"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 09:29

Ongeveer een maand terug haalde we de 3jarige van stal. Hij sleepte zijn linkerachterbeen heel raar achter zich aan. Direct de dierenarts gebeld die ons doorstuurde naar de dierenkliniek in Emmeloord. Hier hebben ze zijn hele linkerachterbeen op de foto's gezet en een kreupelheidsonderzoek gedaan. Op de foto's was niets te zien. Na een aantal dagen konden we hem ophalen met het advies hem 3 weken op Metacam (antibiotica) te zetten en dan weer terug te komen.

Inmiddels kregen wij meer het idee dat er iets verkeerd zat bij zijn lendenen/broekspier. Daarom zijn we gisteren bij een fysiotherapeute geweest. Daar werd duidelijk dat hij behoorlijk vast zat in zijn bekken en dat waarschijnlijk zijn Iliosarcrale banden zijn gescheurd. (de spieren bovenop zijn kont) Hij is losgemaakt en ingespoten.

Het advies is om hem tot september op de wei te zetten. Hierna eerst 2 maand longeren om zijn spieren sterker te maken. Aangezien het pas een 3jarige is, is dit geen probleem. Hij zal misschien wel altijd wat scheef blijven, maar dit dienen we te compenseren met spieren.

Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die wat extra middeltjes o.i.d. weten om ervoor te zorgen dat de spieren sterker worden. Zo zat ik eraan te denken om SRL-gelei erop te smeren. Tevens zijn alle trainingsadviezen welkom! Kortom: hoe zorg ik voor een optimaal herstel zodat hij er later zo weinig mogelijk last van heeft. Lachen
Laatst bijgewerkt door Sue_ op 18-07-06 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Meryl

Re: iliosarcrale banden "hersteltips gevraagd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:37

Oeh lastig zeg, als ik jou was zal ik hem gewoon in de wei laten zoals is geadviseerd en verder niet met zalfjes aan de gang gaan voorlopig. En nu ook geen training gaan volgen (rek en strek) laat het eerst maar helen en dan in september rustig aan longeren en dan zou ik de fysio nog eens laten komen die kan dan voelen hoe het hersteld is. Of misschien een homeophatisch middel voor spierherstel. Maar geen onnatuurlijkke middeltjes. Zou ik doen Knipoog

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:40

Trouwens longeren zou ik niet doen nu ik erover nadenk. Want dan belast je hem continu op 1 kant. Ik zou dan recht aan recht uit Lachen

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:55

Hee wat vervelend dat hij nog steeds niet helemaal goed is. Ben je met hem bij Rodinde geweest? Ik heb laast van haar een spierpoeder gehad werkte wel goed. Anders heb je myoplast dit is er voor om de spieropbouw te bevorderen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 13:29

Ja we zijn inderdaad naar Rodinde geweest. We hebben nu ook myoplast voor de 4jarige. Ik denk dat ik hem dat ga geven zodra ik begin met longeren.

@ meryl: ik was ook niet van plan om nu wat met hem te gaan doen. Lachen Laat hem eerst een maand of 2 in de wei staan en daarna wou ik rustig aan weer beginnen.