Paard afgekeurd, en dan??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Paard afgekeurd, en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 08:48

Stel, je paard heeft een dus danig medisch probleem dat het niet meer bereden kan worden, maar nog wel als weide versiering kan functioneren of waar bv nog stapritjes mee kunnen worden gedaan, wat zouden jullie doen met zo'n paard?

Getty_Maan

Re: Paard afgekeurd, en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:51

Gewoon wat je zegt en lekker verzorgen vinden ze meestal heerlijk Haha!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 08:54

Ik snap ook wel dat je het niet meer gaat rijden Haha!
Maar ik bedoel meer van, houd je zo'n paard aan, doe je hem weg als gezelschappaard, laat je het afmaken etc

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:00

Als je de ruimte en de financiele middelen hebt, zou ik het paard lekker aanhouden. Inderdaad als weiversiering, af en toe een stapritje en eventueel voor gezeldschap van andere paarden. Maar dit alles indien het een paardwaardig bestaan kan hebben....

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:24

Ik zou het paard zeker wel bij mij houden en idd op het land zetten. Zo nu en dan als het paard aan geeft dat hij/zij het kan maak je een stapritje. Ik zou het paard noooit weg doen. Je weet dan nooit wat ermee gedaan wordt.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:27

Als het financieel haalbaar is en het paard het niet erg vind, dan aanhouden (sommige paarden moeten gewoon werken om handelbaar te houden).
En als je zelf echt graag wil rijden, dan eventueel mensen zoeken die weidemaatje zoeken en er contact mee houden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:28

~hij/zij zou ook gewoon lekker hier blijven op de wei.Als gezelschapspaard en het is toch je maatje,die doe je niet weg omdat je niet meer kunt rijden,dan moet je maar op een manege gaan als het je alleen om het rijden gaat.Nu vind ik het wel moeilijk voor mensen die in de spot zitten en hun paard verzekerd hebben enz.Hun hebben echt ambities.Daarom wil ik niemand veroordelen,met alle respect voor een ieders mening.Bij mij mag tie blijven.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:11

als het dier geen pijn heeft verder zou ik hem houden. een paard laten afmaken omdat het niet meer bereden kan worden vind ik bijna onmenselijk, alsof dat het enige is waar het goed voor is. als het paard een prettig leven kan leiden op het land, dan is dat toch ook prima?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:12

als paard geen pijn heeft en je hebt er plek voor: aanhouden als grasmaaier Haha!
anders kijken of er ergens anders een plekje is.
bij pijn: afscheid nemen, hoe moeilijk dat ook is.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:40

Als ik het financieel kan, zal ik het paard gewoon aanhouden. Zo niet, dan zou ik wel overwegen om een ander thuis te zoeken.
Afmaken zou ik niet zo snel doen, in ieder geval niet zo lang het paard nog happy is en pijnloos door het leven gaat.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:26

Idd zou het paard gewoon aanhouden als grasmaaier. Zolang hij geen pijn heeft enzo blijft hij gewoon lekker bij mij. Zal er hoogstens een paard bijkopen die ik wel zou kunnen rijden en zo.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:57

Wat is dan het medische probleem? Bloos

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:18

TheSam schreef:
Wat is dan het medische probleem? Bloos

Tja, kan natuurlijk van alles wezen, artrose bv of zoals bij mijn pony, die heeft vorigjaar een dus danig ernstige peesblessure opgelopen dat ze daarop is afgekeurd.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:22

Zolang het paard geen pijn heeft zou ik het op het weiland laten lopen.

Echter, als een paard pijn heeft, dan laat ik het in slapen.

Mijn pony heeft artrose en die laten we ook in slapen.
Hij heeft pijn en de pony is gewend altijd te werken. Ging altijd met veel plezier mee op wedstrijden en springen was z'n leven. Alleen op de wei staan vind hij niet veel aan en hij kan ook nooit meer (zonder pijnstillers) pijnvrij leven.
Dan is zo'n keus snel gemaakt. Lachen