Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Soniador schreef:Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en hij gaat deze avond langs komen.
Ik hoop dat ze niets ergs heeft.Maar volgens mij heeft ze dat wel.
Haar hoest klinkt echt niet goed.
Nu was ik haar gaan verzorgen vanmorgend en heb ik haar niet meer horen hoesten,ze had ook geen vuile neus meer.
Amarjet:jou verhaal heeft me een beetje bang gemaakt.Hoe gaat het nu met je paard ?
Mag je nu weer terug normaal rijden met je paard ?
amarjet schreef:Mij paard heb ik nu een half jaar en vanaf 2 weken toen ik hem had begon hij ook met hoesten. Na twee weken leek het weg te gaan maar het kwam weer terug en werd erger. Toen is de dierenarts geweest hij heeft een antibioticum gehad, slijmoplossers en ventipulmin. Toen leek het beter te gaan ben weer gan rijden en na twee weken was het weer mis. Toen ben ik naar utrecht geweest en daar bleek dat zijn luchtwegen vol zaten met pus, hij kreeg weer ventipulmin voor twee weken het ging toen weer een stuk beter. Maar hij bleef er toch nog licht in hangen dus ben ik afgelopen dinsdag weer met hem naar utrecht geweest en het was een stuk beter maar nog steeds niet weg. Uit de testen bleek wel dat hij niet dampig was (gelukkig). Nu heb ik voor drie weken pretnisolon. En het is dus al een half jaar later.
Dus ik zou het goed in de gaten houden en gewoon als je vermoed dat het echt niet goed zit gewoon vragen of de dierenarts je wilt door verwijzen naar een kliniek. Dan kunnen hun gewoon precies zien wat er van binnen in de longen zit. Als je paard er te lang mee loopt kan het chronisch worden. En dan is het einde zoek. Maar bij elk paard is dat weer verschillend in welk tempo hij chronisch kan worden de mijne heeft er toch ook een half jaar al last van maar is niet chronisch geworden.
Veel succes