Middel tegen JKK??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samouray

Middel tegen JKK??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:03

Ik hoorde afgelopen week dat er een nieuw middel is tegen JKK. Het schijnt een mengsel te zijn van 3 verschillende soorten van anti-JKK middeltjes en het is te koop bij de Welkoop. (sorry, ben de naam even kwijt Bloos) Je moet het op het land spuiten, drie weken geen paarden erop en dan kunnen ze er zo weer op zonder dat het (inmiddels dode) JKK verwijderd hoeft te worden. Vind het zelf een beetje griezelig, omdat ik dood JKK niet echt vertrouw. Ben bang dat het toch nog giftig blijft. Heeft iemand hier misschien ervaring mee??

TheSam

Re: Middel tegen JKK??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:06

Geen ervaring, maar staat het niet op de site van Welkoop? Wellicht kan je hen bellen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:50

zou het gewoon niet proberen. Je kan niet checken of het echt klopt...

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:21

Ik weet van een kennis van mij (Isapaardje hier op Bokt) dat ze de planten met succes met strooizout behandeld.
Ze gaan er helemaal kapot aan.
Alleen moet je de dode plantenresten na afloop wel verwijderen omdat ze anders mogelijk nog door de paarden gegeten worden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:48

Ik gooi er altijd een flinke hand kunstmest op, daar kunnen ze absoluut niet tegen. Het brand gewoon weg. Daarna wel opruimen.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:50

Dode JJK is idd nog steeds net zo giftig alleen is de smaak milder zodat de paarden het wel opeten. Direct verwijderen dus.

Samouray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 19:18

Bedankt voor jullie reacties! Ik wilde het zelf ook niet gaan gebruiken, maar hoorde van anderen dat ze het wilden gaan gebruiken. Dat land staat er echt helemaal vol mee, waardoor plukken eigenlijk onbegonnen werk is. In ons land groeide het ook op sommige plekken, maar haal die rotzooi altijd gelijk weg!!! Zelfs alles wat er op lijkt is verdwenen! Haha!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:58

Ik werk bij de welkoop en heb idd een stukje van de leverancier van het middel gelezen. Het zou idd moeten werken tegen JKK. Ik heb er nog geen reacties op gehad en op dit moment ook vakantie maar als je wilt kan ik het van de week wel eens opzoeken.

Samouray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 13:46

@ Leo-American: het schijnt een mengsel te zijn van drie verschillende soorten die jullie verkopen en die moet je dan apart kopen en zelf mengen.

Hoorde vanochtend dat ze het op een klein stukje geprobeerd hadden en dat de plant als het ware wegschroeid werd. Ben benieuwd... Houd jullie wel op de hoogte!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:17

Ik meende gelezen te hebben dat het idd een mengsel van 3 verschillende soorten is, maar dat je het zo in een fles kan kopen. Ik zal een van mijn collega's eens vragen of even langs t werk gaan vanavond of morgen. Dan weet je ook weer gelijk hoe het middel heet Haha!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:46

Ik ga morgen even met de leverancier bellen, zodra ik meer weet dan hoor je het!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:06

En we hebben de info, als je me je email adres even geeft stuur ik je het bestand even. (eventueel ook voor andere geinteresseerden)

Het middel is Luxan MCPA 500 vloeibaar. En inderdaad verkrijgbaar bij de Welkoop en Boerenbond winkels

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:25

viewtopic.php?f=3&t=441427
Er is een centraal topic voor alles wat met JKK heeft te maken. Zag dat je je informatie daar ook al hebt geplaatst. Op dit topic dus een slotje.