Inhoud voerbeker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Inhoud voerbeker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 16:26

Ulony

Re: Inhoud voerbeker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:28

1

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:30

jep 1 kilo per schep
het is dus een kilo schep Clown

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 16:41

Dan krijgt mijn paard dus te veel eten op stal Boos!

(Bedankt voor de snelle reacties!)

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:42

hoeveel krijgt je paard dan ?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:47

Het verschilt wel degelijk per merk!Ik heb voer dat 1,2 kg weegt als ik een schep vol doe Knipoog

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 16:47

Phant0m schreef:
hoeveel krijgt je paard dan ?

Ze word dikker, en mij is gezegd dat ik haar niet zoveel tussendoortjes moet geven (ik geef bijna haar dagelijks één stuks fruit/groente na het werk in haar bak - iedere keer iets anders). Ze krijgt twee keer daags biks; ik vroeg om een kilo in totaal, maar heb gezien dat ze bijvoorbeeld bij haar 'avondmaaltijd' al een bijna volle beker krijgt... Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel er in zo'n beker gaat.

Van een stuks groente/fruit per dag word je paard toch niet zo snel vetter? (Voor mensen zijn vitamientjes ook goed en ik weet dat er best wat suikers inzitten, maar toch)

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 16:48

FlairS schreef:
Het verschilt wel degelijk per merk!Ik heb voer dat 1,2 kg weegt als ik een schep vol doe Knipoog

Ja, het zal wel een beetje verschillen inderdaad...

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:51

@ flairS de schep zelf weegt ook iets he

@Jamezy wat voor paard heb je wat is de stokmaat en hoeveel werk doet ze per week.
want mijn paarden krijgen 2 kilo biks per dag en daarnaast nog gewoon een halve emmer wortels en hooi
en zijn allemaal goed in vorm en op conditie

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 17:34

Phant0m schreef:
@Jamezy wat voor paard heb je wat is de stokmaat en hoeveel werk doet ze per week.
want mijn paarden krijgen 2 kilo biks per dag en daarnaast nog gewoon een halve emmer wortels en hooi

Een 19-jarige NF merrie van 1.39... Ik berijd haar ongeveer vier a vijf keer per week, redelijk intensief, waarvan minstens de helft buitenritten van ongeveer anderhalf uur. Ook wanneer ik niet rijd, maken we een fikse wandeling of longeer ik haar, dus ze beweegt iedere dag voor langere tijd. Er wordt 'standaard'-biks gevoerd.

Ik heb haar nog niet zo heel lang, bij haar vorige eigenaar kreeg ze in totaal een kilo biks en twee armen kuil per dag (en deed het daar prima op), dus ik heb dat voedingsadvies doorgegeven aan de huidige stalling. Tevens krijgt ze dus tweemaal daags een flinke arm kuil. Helaas wordt het biks voeren blijkbaar niet zo nauw genomen en volgens mij pluk ik daar dus nu de vruchten van.

Met haar conditie is niets mis, ze wordt alleen een beetje spekkig en dat wil ik natuurlijk liever niet! Haar 'snoepgedrag' is namelijk zo overdreven niet. Maar helaas heb ik geen tijd haar iedere dag driemaal zo lang te laten bewegen om af te slanken, als ze ondertussen toch veel te veel voer krijgt. Daar valt niet tegenaan te trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:03

Phant0m schreef:
@ flairS de schep zelf weegt ook iets he

Ja, maar toch moet je maar eens de schep wegen en dan wegen met verschillende muesli's en brokken, vaak toch anders

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 19:09

Miirthe schreef:
Ja, maar toch moet je maar eens de schep wegen en dan wegen met verschillende muesli's en brokken, vaak toch anders

Die honderd gram maken ook weinig verschil, denk ik Lachen Er gaat ongeveer een kilo in zo'n beker, mijn paard krijgt twee bekers per dag en dat is gewoon te veel... Boos!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:59

Dat is echt een weegschaaltje meenemen naar stal, want het ene voer is zwaarder dan het andere voer...
Op mijn vorige stal kwam de boer niet uit met het krachtvoer, toen is hij gaan wegen en heeft een stuk van de voerschep afgezaagd zodat er precies een kilo inging Nagelbijten / Gniffelen

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:00

Toen de silo wel heel erg snel leeg raakte ben ik gaan wegen.Eerst de schep,toen de weegschaal teruggezet op 0 en toen voer erin(wel blond ,niet dom dus)bleek dat er 0,2 kg teveel in zat.Op 40 paarden 3x per dag is dat toch wel een aardig bergje biks(0,6 tot 0,8 kg per paard)en dus 24 tot 32 kg per dag.Is toch echt een slok op een borrel