Goed ik zal het even uitleggen.
Mijn jaarling loopt nu bijna 6 weken kreupel. Toen ze 1 week kreupel was heb ik de DA er bij gehad. Ze dacht aan een kneuzing in de hoef dus kreeg ze een broeiverband om haar hoef zodat het er uit zou komen. Een week later kwam de DA terug om te kijken er was wel wat verbetering maar niet genoeg. Ze stelde voor om naar de kliniek te gaan. Ik heb er eerst nog een andere DA bij laten komen en hij dacht een een kogelverstuiking. Dat ze gewoon gek heeft gedaan in de wei en daarbij de kogel verdraaid. Hij heeft een buigproef gedaan en toen hij dat had gedaan was ze stok kreupel en het zit dus echt in de kogel. Hij heeft ontstekingremmer gespoten en ik kreeg een kur voor 8 dagen. Ze moet zoveel mogelijk op rust maar dat valt natuurlijk niet mee voor een jaarling. Voor een kogelverstuiking staat 6 weken dus hij moest over 3 weken goed zijn want dan is ze 6 weken kreupel, alleen volgende week zijn er 3 weken voorbij en is ze 6 weken kreupel. Hij stelde voor als ze nog niet goed was foto's te maken.
Nu even een beschrijving van hoe ze ongeveer loopt: ze loopt niet stok kreupel, in de stap en gelop loopt ze helemaal goed het is echt alleen in de draf dat ze onregelmatig loopt. het is niet zo dat je zegt van wow wat loopt dat paard kreupel nee de meest zien niet eens dat ze ongeregelmatig loopt. Ze maakt ook een soort knikje met haar hoofd zegmaar. Verder is er ook niets aan de te zien, niet dik warm of wat dan ook.
Nu is het wel zo dat als het volgende week niet over is gaan we naar de kniniek maar ik was gewoon benieuwd of jullie misschien een idee hebben wat het zou kunnen zijn of ervaring met zoiets.
Op heb moment weet ik eigenlijk niet hoe ze loopt omdat ik al een poos niet heb gekeken omdat ze zoveel mogelijk rust moet. Vorige week liep ze nog niet goed. Het verbeterd wel wat maar het gaat heel langzaam.