Singelplekjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romsaf

Singelplekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 20:46

Al sinds ik mijn pony heb heeft ze last van een iets kaler plekje op de singelplaats. Heb allerlei singels uitgeprobeerd en ook de bontjes en neopreen etc. Het ging de laatste tijd erg goed, er zat ook gewoon haar op, niets aan te zien. Het is ook nooit open geweest maar alleen kaal. Ik heb haar een tijdje zonder zadel gereden en dan kwam het haar er weer op maar zodra er weer een singel om ging dan waren die haren meteen weer weg. Ze lijkt er verder geen last van te hebben. Maar goed, vandaag na een lange rit zag ik ineens dat het plekje open was gegaan! Wat kan ik hier nu het beste aan doen? Het is nu een soort schaafwondje dus dat moet eerst helen maar het gaat om daarna. Hoe kan ik voorkomen dat het open gaat? Ze heeft een smalle borst maar erg brede ribbenkast daar komt het van, maar ik wil haar huidje daar iets harder maken of zoiets.
Tis een lang verhaal geworden maar misschien heeft iemand hier ervaring met dit probleem.

TheSam

Re: Singelplekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 07:53

Om de huid 'harder' te maken is het goed om dit goed af te ponsen of af te spuiten met koud water.. verder niet insmeren of inspuiten met een spray of zalf, alleen met koud water behandelen.

Doe je na het opzadelen ook aan de voorbenen 'trekken' zodat alle plooien onder de singel verdwijnen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:58

Inderdaad afspuiten met koud water en dan een neopreen singel gebruiken of een singel met een echt schapenbontje.

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:37

Maak iig altijd je singel goed schoon na het rijden,, zodat er geen haren op blijven zitten en ook geen zand in de naden,,

Succes er mee

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 22:03

He! Bedankt voor je antwoorden. Helaas helpen jullie tips niet bij mijn pony want die doe ik al zonder gewenst resultaat! Alleen dat er juist geen zalf op moet wist ik niet. Ik doe nu niets. Gewoon goed schoonhouden. Heb vandaag gekeken en het was alleen maar een kaal plekje, gelukkig niet open. Meer tips zijn welkom!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:58

Ik heb er ook last van gehad met mijn paard.
En dan vooral als ik met een neopreemsingel reed.

Ik heb de wond laten genezen, het was namelijk een echte wond, het was open en erg kwam vuil uit, voor en na het rijden ingesmeerd met echinacea creme en nu rijd ik met een neopreemsingel waar ik een echt schapenbontje omheen doe.
Gaat een stuk beter! Als ik een lange tijd rijd met warm weer, merk ik wel dat het verslechterd, maar over het algemeen gaat het nu super!

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:54

Vervelend zijn die plekjes he? En dan had jij ook nog een open wond bij je paard. Goed dat het nu beter gaat. "t ging bij mijn pony ook lang goed maar ik denk idd dat het door het warme weer komt.