Paard staat scheef aan een kant wat kan het wezen?...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dootjuuh

Paard staat scheef aan een kant wat kan het wezen?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 17:39

Scheef paard Nagelbijten / Gniffelen

mijn paard heeft toen ze een enter was (ze is nu 5) in een touw beklemd gezeten.

Daar had ze een hele grote vlees wond aan over gehouden.

maar nou loopt ze nog wel scheef de wond zat tussen het sprongewricht en de hak.

Scheef is denk ik niet het juiste woord even zien hoe ik het kan uitleggen.
1 kant van dr kont staat lager dan de andere kant.
wie weet wat dit kan wezen of dat een operatie mogelijk is.
Ik zal proberen een foto te maken zodat het wat makkelijker is

Met vriendelijke Groet Dorien
Laatst bijgewerkt door dootjuuh op 15-07-06 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

heleenxx

Re: wat kan ik het beste doen met een....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:03

Klinkt alsof het bekken scheef staat. Vaak gaat dit samen met een vastzittende rug. Dat kan heel goed te maken hebben met het vastzitten en de wond. Dit hoeft niet geopereerd te worden. Een goede osteopaat kan je hier goed bij helpen.

amarjet

Re: Paard staat scheef aan een kant wat kan het wezen?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:15

Mijn paard heeft verschillende heupen dit komt omdat hij als veulen tegen een paal aan is geknalt waardoor zijn heup vervormd is. Hij maakt nu met dat been een verkorte pas maar is niet kreupel. (Zijn rug is daardoor aan de ene kant ook iets lager waardoor ik een beetje scheef op hem zit.)

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 23:23

amarjet schreef:
Mijn paard heeft verschillende heupen dit komt omdat hij als veulen tegen een paal aan is geknalt waardoor zijn heup vervormd is. Hij maakt nu met dat been een verkorte pas maar is niet kreupel. (Zijn rug is daardoor aan de ene kant ook iets lager waardoor ik een beetje scheef op hem zit.)

Precies ik zit ook schots en scheef op de mijnes het rechter been draait ook iets naar buiten

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:28

heleenxx haalt me de woorden uit m'n mond.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:04

Ik heb mijn paard laten behandelen door Steffi van der Laarse. Hij had ook ongelijke heupen. Steffi heeft een scheef staand en verdraaid bekken geconstateerd. Dit heeft ze verholpen dmv chiropractie.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:05

een paard wat een verkorte pas maakt is automatisch kreupel; dat is namelijk waar je met kreupelheid nou net naar kijkt... Haha!

paardenbekkens bestaat, i.t.t. mensenbekkens, uit een geheel; er zit dus niet zoals bij ons een kraakbeen-verbinding tussen.
dus kan een paardenbekken alleen scheef zijn als het gebroken is (geweest).
het kan wel LIJKEN of het scheef is; dat is -zoals mijn collega Heleen al aanhaalt- vaak doordat de rug geroteerd staat.
een osteopaat, maar ook een goede dierenfysiotherapeut voor paarden (te vinden op www.nvfd.nl), kunnen je hiermee helpen.
succes!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:48

dierfysio schreef:
een paard wat een verkorte pas maakt is automatisch kreupel; dat is namelijk waar je met kreupelheid nou net naar kijkt... Haha!

paardenbekkens bestaat, i.t.t. mensenbekkens, uit een geheel; er zit dus niet zoals bij ons een kraakbeen-verbinding tussen.
het kan wel LIJKEN of het scheef is; dat is -zoals mijn collega Heleen al aanhaalt- vaak doordat de rug geroteerd staat.
een osteopaat, maar ook een goede dierenfysiotherapeut voor paarden (te vinden op www.nvfd.nl), kunnen je hiermee helpen.
succes!

Zou best wel eens kunnen kloppen wat je zegt van die geroteerde rug. Mijn paard had nl. ook rugklachten, en 2 verschoven halswervels. Dit is inmiddels allemaal grotendeels verholpen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:18

ja, daar ben ik dus 6 jaar voor naar school geweest! Haha!

en dat is ook de reden dat ik niet geloof in dat gemep met hamers op een paardenrug/bekken: het kan niet scheef staan, wel geroteerd. en dat kun je op een veel vriendelijkere manier oplossen (massage helpt vaak al heel goed, alleen moet je wel weten waar je wat doet).

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:27

Steffi mept gelukkig niet met hamers Bloos . Ze manipuleert veel met haar handen. Ze heeft ook op bepaalde plaatsen van het bekken geduwd. Ook zijn benen en hals heeft ze gemanipuleerd. Verder heeft mijn paard glucosamine complex speciaal van de Groene Os voorgeschreven gekregen, en daar reageert hij ook goed op. Dat heeft echter meer met de gewrichten e.d. te maken Knipoog .

En niet aanvallend naar jou en andere fysio's bedoeld hoor Knipoog , maar ik heb hier voor een paardenfysio gehad (die volgens mij een behoorlijk bekende naam heeft in de paardenwereld), en daar ben ik helemaal niks mee opgeschoten Slapen .

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:29

dierfysio schreef:

succes!

Wij zijn met een paard ook naar de fysio/kraker geweesd, zijn bekken bleek ook scheef te staan.
Maar dit zou aangeboren zijn, dus het is niet gebroken geweest.
Ik heb er zelf absuluut geen verstand van hoor, maar dit is wat ik gehoord heb.
Maar kan het wel aangeboren zijn??

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:09

ja, dat kan wel. maar is heeeel zeldzaam.
maar dan kun je er dus niks aan doen, zeker niet manipuleren Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:11

ohja, en een vervelende ervaring met een collega van me (neem aan dat je dierenfysiotherapeut voor paarden bedoelt) is naar. maarja, dat komt helaas voor.
en dierenfysio's kunnen natuurlijk niet alles verhelpen. ik zeker ook niet, maar dan geef ik dat wel aan zodra ik dat merk! anders belazer je de boel, en dat kan natuurlijk echt niet!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:24

Ach, een vervelende ervaring wil ik het niet noemen, maar wel zonde van mijn geld! Maar in ieder geval gaat het nu al een stuk beter sinds hij een paar keer door Steffi behandeld is Haha!.

Hmm, volgens mij gaan we enigszins offtopic. Het gaat in ieder geval niet meer over het paard van de TS Schijnheilig

Faberge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:48

Hoi,

Kijk eens op de website van Antoine de Bodt.
www.hoefkatrol.com
Je ziet dan dat je een paard moet rechtrichten.
Ik ben er op stage geweest, en zeer onder de indruk.

Pluis die website is uit veel geluk met je paardje. Pling

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:22

dierfysio schreef:
ja, daar ben ik dus 6 jaar voor naar school geweest! Haha!

en dat is ook de reden dat ik niet geloof in dat gemep met hamers op een paardenrug/bekken: het kan niet scheef staan, wel geroteerd. en dat kun je op een veel vriendelijkere manier oplossen (massage helpt vaak al heel goed, alleen moet je wel weten waar je wat doet).

Ik heb hele goeie ervaringen met Rodinde Ja , zij werkt oa ook met hamers.... Er zit natuurlijk verschil in meppen en meppen. Haha!
Zou misschien idd een instabiel bekken kunnen zijn, maar daar kun je alleen maar naar gissen. Na laten kijken door iemand die weet wat ie doet is de enige oplossing. Je paard niet zelf "recht gaan richten" tot je weet wat het probleem is/waar het probleem zit.
Heel veel succes!

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:15

Hoi,

Ik ben ook dierenfysio, maar heb wel goede ervaring met mijn paard bij een kraker.
Mijn vorige paard had een bekkenprobleem na het werpen van een veulen en dat heeft een chiropracter heel netjes en vakkundig opgelost.
Zelf mobiliseer en manipuleer ik ook met de hand en beruik daar goede resultaten mee.
en ik denk dat het vooral belangrijk is dat je er iemand bij haalt die duidelijk kan uitleggen wat er aan de hand is en wat er gedaan kan worden met het nodige effect (niet ieman ddie zomaar wat doet).
Een paard is nu eenmaal groter en soms zul je grotere prikkles moeten geven vooor een bepaald resultaat.

Heel veel succes!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:41

en zo zie je maar: iedereen heeft weer andere verhalen en ervaringen.

@TS: succes met je paard, hoop op snelle verbetering voor jullie Ja