Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

spettertjuh schreef:Prednisolon is gewoonweg echt regelrechte troep. Het wordt door dierenartsen vaak gegeven als laatste "redmiddel" omdat ze het ook niet meer weten. Vaak wordt het gegeven bij infecties waarvan de bacteriën dood zijn maar de gevolgen nog zijn blijven zitten. Het breekt idd al het kwade maar ook al het goede af in je paard/pony. Ik heb mijn pony zelf al twee keer moeten behandelen met prednisolon maar doe dit nooit weer. Het heeft ook totaal niets geholpen.
Als ik je een raad mag geven.....geef prednisolon/prednison alleen maar als je echt niet meer anders kan maar heb je een uitweg voor andere medicatie/homeopatie e.d. doe dat alsjeblieft. Het is echt gewoon troep.

spettertjuh schreef:Nee je hoeft niet bang te zijn dat er permanente schade is omdat het na een maand uit het systeem van het paard is en alles zich wel weer hersteld. Alleen tijdens het gebruik breekt het gewoon al het goede maar ook al het kwade af. Je hoeft er ook niets van te merken van de bijwerkingen en het kan ook best zijn dat het bij jou paardje heeft geholpen. Ik zeg ook niet dat het niet helpt maar dat het gewoon echt regelrechte troep is wat je aan je paard geeft. Daarom zei ik ook: als het echt niet anders kan maar als je de keuze hebt zou ik voor de keuze gaan en niet voor de prednisolon.
Kit_for_ever schreef:Ik heb er ook net 4 weken elke dag 8 capsules op zitten. Samen met een antibiotica kuur van 10 dagen. de antibiotica heeft wel ietsjes geholpen, de prednisolon niet. Ik had het vanwegen hele erge long problemen van mn merrie. Ze heeft geen last gehad van bijwerkingen.
mikmak schreef:prednison is wel iets anders dan prednisolon maar het zijn beiden corticosteroiden; dit zijn sterke(re) ontstekingsremmers. Zo uit mijn hoofd wordt prednisolon vaker bij paarden gebruikt en prednison vaker bij honden en katten (durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen).