Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

! De hoefsmid heeft het weggesneden. suusje26 schreef:De hoefen zo schoon mogelijk houden, evenals de stal, en de wei,..
En de hoefsmid bellen dat hij/zij het weg kan snijden, en dan evetueel teer op smeren, dat is ter verkomming van Rotstraal
Sucses

Armaris schreef:suusje26 schreef:De hoefen zo schoon mogelijk houden, evenals de stal, en de wei,..
En de hoefsmid bellen dat hij/zij het weg kan snijden, en dan evetueel teer op smeren, dat is ter verkomming van Rotstraal
Sucses
Juist geen teer opsmeren!

Bij mij werkt het perfect, 2 a 3 x teren na het bekappen, en hij heeft nergens last van
Mistralle schreef:Teer helpt toch echt hoor...
Kijk maar:
Rotstraal komt door teveel vocht in de hoef, waardoor de straal gaat
rotten. Er zitten dan echt geen bacteriën in de hoef.
Door er teer op te smeren droogt de hoef weer uit, en teer is waterdicht
dus kan het vocht mindergoed in de straal komen.
Best logisch toch?

Armaris schreef:Mistralle schreef:Teer helpt toch echt hoor...
Kijk maar:
Rotstraal komt door teveel vocht in de hoef, waardoor de straal gaat
rotten. Er zitten dan echt geen bacteriën in de hoef.
Door er teer op te smeren droogt de hoef weer uit, en teer is waterdicht
dus kan het vocht mindergoed in de straal komen.
Best logisch toch?
Maar de baterie kan er niet uit dus nee,niet logisch.
Bovendien moet een straal vocht hebben,zeker de hele hoef want anders worden ze te droog en brokkelen ze af

Dit heeft even geholpen.. maar na een paar dagen werden der hoeven weer helemaal week. En dan echt zo erg dat als je met het borsteltje van de hoevenkrabber er overheen ging dat ik dan gewoon hoef afborstelde.. Toen heeft de smid mij egyptische zalf aangeraden.. Ik heb toen eerst alle hoeven met betadine gewassen, en afgedroogd, en even laten opdrogen.. dat ze dus echt schoon waren, en daarna egyptische zalf erop ('s ochtends) en 's avonds doe ik dan watjes in der stralen met dat spul.. Ik gebruik dit nu denk ik 4/5 dagen, en het werkt goed.. woensdag komt de smid weer om te kijken hoe het gaat
), en wisselde dat af met egyptische zalf. liesje23 schreef:Teer helpt helemaal niet![]()
Idd, sluit de hoef af, en dan kunnen de bacterieen lekker hun gang gaan.
Egyptische zalf helpt wel als de rotstraal niet zo erg is. Die van mij heeft het afgelopen winter heel erg gehad, en daar gebruikte we een blauwe spray, ( weet even niet meer hoe die heet), en wisselde dat af met egyptische zalf.
Xox schreef:liesje23 schreef:Teer helpt helemaal niet![]()
Idd, sluit de hoef af, en dan kunnen de bacterieen lekker hun gang gaan.
Egyptische zalf helpt wel als de rotstraal niet zo erg is. Die van mij heeft het afgelopen winter heel erg gehad, en daar gebruikte we een blauwe spray, ( weet even niet meer hoe die heet), en wisselde dat af met egyptische zalf.
Violetspray?