Na 8 weken mijn paard nog steeds kreupel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moonny

Na 8 weken mijn paard nog steeds kreupel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 08:04

Na eerst met mijn eigen veearts geprobeerd het op te lossen met stalrust, stappen en afspuiten, zijn we twee weken geleden toch maar naar de kliniek gegaan om wat foto’s te laten maken.
Het was niet dat ze stok kreupel liep maar toch vond het allemaal al veel te lang duren.
Op de kliniek moest ik haar in een zachte longeerbak en daarna in een verharde longgeerbak laten zien. We gingen voor linksvoor blijkt dus daar dat ze rechtsachter ook kreupel is (heb ik gewoon nooit gezien was helemaal met links bezig geweest), en ze liep ook nog eens een stuk erger kreupel als dat ze thuis liep. Dus hebben ze van allebei maar gelijk foto’s gemaakt, daar was gelukkig weinig op te zien, behalve dan dat er in haar linkerkogelgewricht iets artrose zit, maar volgens de arts mocht dat geen naam hebben en kon ze daar niet kreupel van zijn. Hij wilde haar weer 3 weken op stalrust hebben en 2 keer per dag in de bak 15-20 minuten stappen.

We zijn nu inmiddels weer 2 weken verder en ze loopt nog kreupel en zie ook geen verbetering met allebei haar benen. Met rechtsachter loopt ze heelmaal vreemd, het is net of ze de oriëntatie met dat been kwijt is, (net ofdat dat been los zit en ze hem maar ergens neer zet). Woensdag komt de fysiotherapeut, en als het van de week niet minder is gaan we weer terug naar de kliniek voor een echo kijken ofdat het misschien toch in de pezen zit. Ik heb zelf ook al zitten denken of dat het misschien toch uit haar rug komt.

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

opala

Re: Na 8 weken mijn paard nog steeds kreupel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:43

Ik hoop voor jou dat de behandeling van de fysiotherapeut gaat werken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:20

Hebben ze de ondervoet niet verdoofd om het uit te sluiten of het wel of niet uit de ondervoet komt?

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 15:05

Ja sorry heb ik niet in mij verhaal gezet, ze hebben idd de ondervoet verdoofd.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:10

Liep ie toen nog kreupel?

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 15:11

Ze liep minder kreupel na de verdoving.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:17

Dan zou je zeggen dat er iig iets in de ondervoet niet goed is.
Ik heb ook een paard gehad met minimale artrose, zou er niet eens op afgekeurd worden bij een keuring, maar die liep ook steen kreupel...
Hoop voor je dat de fysio nog iets kan helpen ivm rechter achterbeen...

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 15:23

Dat zei die arts idd ook dat ze er voor een keuring niet eens op afgekeurd zou worden op de artrose die er zit. Ik hoop ook dat de fysio wat voor haar kan betekenen. En anders is het toch weer even afwachten wat er uit die echo komt. Maar kwam het toen bij jou paard dan toch door artrose of was het toch iets anders?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:30

Door de artrose liep hij kreupel, na inspuiting heeft ie even wat beter gelopen, maar werd weer kreupel, met verdovind werd heel duidelijk dat de pijn uit de ondervoet kwam, want hij liep goed met een verdoving in de ondervoet en zonder steenkreupel..

Het hoeft bij die van jou niet zo te zijn.
Het ene paard loopt met minimale atrose kreupel en een ander paard met een 3-4 niet...altijd lastig.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 15:35

oke bedankt, nee hoeft idd niet zo te zijn. Het is gewoon nog even afwachten hoe het verder loopt, maar je gaat je van alles lopen bedenken wat het zou kunnen zijn.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:37

Hij heeft iig last van zijn ondervoet anders loopt ie met een verdoving nog net zo slecht...
Sterkte iig!

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 15:40

Dank je wel . Ik hoop dat we er in ieder geval volgende week wat meer weten.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:46

kan ook vanuit de rug komen...
succes met de fysio; die kan je als het goed is na een gedegen onderzoek een hoop meer vertellen. wie komt er (nieuwsgierig, haha)?
beterschap en succes!

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:33

Wat je voor ziet kan heel goed van achteruit komen Lachen ik hoop dat jou fysio ook het SI gewricht checkt want naar mijn idee zou dat daar wel eens heel goed vandaan kunnen komen Knipoog

Succes ermee

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 18:45

@ dierfysio, wel nieuwsgierig zeg Knipoog , nee hoor Tuna komt a.s. woensdag, en ik denk (hoop) ook dat ze wat meer kan vertellen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:39

Tunna is goed, als zij het niet weet, hoef je ook geen andere dft. te bellen.
succes, hoop op beterschap voor jullie!

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 19:25

Vorige week woensdag is dus de fysio geweest, en eigenlijk omdat we niet precies weten waar het probleem zit heeft ze gewoon wat std dingetjes gedaan. We gaan in overleg met de VA verder met de behandeling (als we weten waar het pobleem zit).

Vandaag dus weer naar de kliniek geweest, waar we dus nog geen steek verder zijn gekomen. Want wat ze heeft is dus compleet onduidelijk. Ze hebben alle benen verdoofd maar we kregen haar niet goed (scan of echo maken vond de arst dus ook geen zin hebben). Er is bloed afgenomen om te kijken of ze één of andere aandoening heeft daar krijg ik volgende week de uitslag van en we moeten weer naar een andere kliniek om haar spieren te laten checken. Dus heel veel ben ik nog niet verder gekomen helaas. Ze mag in ieder geval weer lekker naar buiten nu. Verder is het dus wéér afwachten.