Vitamine spuit / Vitamine pil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orrieborrie

Vitamine spuit / Vitamine pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 08:01

Van instructie kreeg ik het advies om mijn paard een vitamine spuit te geven, en dan een paar dagen achter elkaar één. Om hem door een 'moeilijke' periode heen te krijgen. Nu is mijn paard echt een draak met het geven van wormenspuiten en vitamine spuiten. Ik ben echt een half uur aan het vechten met hem.

Nu vertelde mijn instructie dat in een vitaminespuit voor paarden (bijna) hetzelfde zit als in een vitaminepil voor mensen. En zij geeft haar paarden gewoon de vitamine pillen voor mensen.
Makkelijker en goedkoper.

Zij is apothekers assistent en heeft alles uitgezocht.

Nu is mijn vraag of jullie dit ook wel eens gehoord hebben.

Anoniem

Re: Vitamine spuit / Vitamine pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:29

Nee, nog nooit gehoord..

Tkost misschien wat meer (hoewel, je moet je paard waarschijnlijk wel meer geven dan één pil per dag dus dat zou dan ook duur zijn) geld, maar Opkikker van NAF, te koop bij o.a. Paardendrogist is erg goed spul, hoor er alleen maar positieve ervaringen over . Lachen

Maar terug naar wat je schreef; Wat voor moeilijke periode? Extra veel training? Of voelt hij zich niet goed?

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 08:34

Hij is wat sloom en valt wat in. Nu is hij gister wel naar een 'nieuw' stuk wei gegaan, dus wie weet.

Maar ik heb net ook over Summerfit van Pavo gelezen. Ik denk dat ik dat maar eens ga kopen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:44

ik geef mijn paard in de winterperiode ook regelmatig (iedere maand) een vitaminestoot, ook omdat ze dan wat slomer word.
Geef nu al een tijdje opkikker van Naf en hier reageerd ze ook goed op.
Ik zou toch niet zomaar een vitaminepil voor mensen durven te geven hoor. Ik neem aan dat paarden een andere behoefte hebben qua vitamines dan mensen..

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:50

Ik heb me ook al wel eens afgevraagd of ik niet gewoon een vitamine-pil zou kunnen geven.....

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:58

Ik geef mijn paard ook 2x per jaar een vitaminestoot.. maar die vindt het gelukkig lekker Haha!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:00

Ook mijn pony krijgt een keer in de zoveel tijd een vitamine spuit, gelukkig is zij niet zo moeilijk met het geven ervan, maar ik kan me voorstellen dat als je minstens een halfuur in gevecht bent om een spuit te geven, je opzoek gaat naar andere oplossingen.. Ik heb goede verhalen gehoord over Opkikker, misschien is dat iets?

Annemar10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:49

Ik heb in de winter ook weleens een vitaminespuit gegeven.
Maar sinds een paar maanden krijgt hij een summer fit koek per dag en hij is nooit meer sloom/down.Ik ben er erg tevreden over.
Ik moest dit wel gaan voeren omdat hij van de lucht nog dik word Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:33

orrieborrie schreef:
Hij is wat sloom en valt wat in. Nu is hij gister wel naar een 'nieuw' stuk wei gegaan, dus wie weet.

Maar ik heb net ook over Summerfit van Pavo gelezen. Ik denk dat ik dat maar eens ga kopen.

Ontworm je wel goed?

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 09:33

Ja hij wordt goed ontwormd. De dierenarts heeft hem zelfs binnenste buiten gekeert maar kon niets vinden.

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:36

diewertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:22

Ik heb mijn paardje een tijdje vitaminepillen voor mensen gevoerd samen met biergisttabletten om zijn afvalstoffen af te voeren Tong uitsteken . Kan nou niet zeggen dat het onwijs goed hielp. Hij kreeg er ongeveer 4 per dag en dan nog een stuk of 20 van die biergisttabletten. Daarna heb ik hem een tijdje Red cell gevoerd en dat hielp erg goed maar die van mij had dan ook bloedarmoede dus Sigaar

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:31

De vitaminespuiten uit de ruitersportzaak zijn alleen goed voor de omzet van de betreffende zaak. In die spuiten zit vaak maar een kleine hoeveelheid vitamines, waardoor het weinig effect heeft. En waar ze teveel van binnen krijgen, schijten ze weer uit.

Het is een beter idee om een supplement te voeden. Zo heb je een continue aanvoer van vitamines.

Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat paarden vitaminepillen krijgen die mensen ook slikken. Het lijkt me ook een beetje vreemd. In hoeverre komt de behoefte aan vitamines van mens en paard overeen? 't Lijkt mij dat je een paard niet dezelfde hoeveelheid kunt geven dan een mens, gezien het verschil in gewicht.