beantsje schreef:Jee wat een ellende...
maar wat ik niet begrijp...
hij vindt het in de bak niet leuk en naar buiten kan niet...wat deed je dan met hem voordat hij ziek werd?
Ik reed hem dressuurmatig en af en toe een sprongetje, hij vind het in de bak werken niet erg maar dan moet hij wel kunnen werken, een beetje dom rondjes lopen zeg maar (niet werken maar rond gereden worden aan een lange teugel) vind hij niet leuk, dat heb ik gemerkt toen ik wel mocht rijden maar mijn handen en 1 arm bijna niet kon gebruiken, uit frustratie heb ik toen mijn instructie hem weer laten werken , toen werd hij weer braaf en vrolijk.
Ik rijd hem nu (nou ja voordat hij kreupel werd) ook wel buiten maar dat is pas een keer of 3 geweest waarbij hij absoluut nog niet voorop durft en al helemaal niet alleen.
En hij schrikt erg veel buiten en dan staakt hij (grinnik dat deed hij dus ook bij ons op de provinciale weg die we over moesten steken)
Dus tja hij kan wel naar buiten maar wel met een gebruiksaanwijzing zeg maar, en iemand die absoluut niet bang is maar ook geen zweep of iets dergelijks gebruikt want dat werkt al helemaal niet.
Het is zeg maar het type paard dat je moet vragen of hij als je blieft wat voor je wilt doen zeg maar, dan doet hij alles, zeg jij nu moet je dan doet hij niets meer.(ik hou wel van dat karakter)
Maar hij is echt wel goudeerlijk hoor dat zeker wel!
Zit wel erg in dubio nu hoor.
Maar ja eerst nog even afwachten.