Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Yellowfish schreef:Dagelijks minimaal 10 minuten de hoeven afspuiten en eventueel op een ander tijdstip nog insmeren met hoefvocht (bv van de paardendrogist, aanrader!)..
Mijn pony heeft dit ook aan haar achterhoeven, ze staat voor op ijzers en achter zonder, in overleg met de smid gaan we haar as winter achter ook op ijzers zetten, maar voor nu werkt het water + de hoefcreme goed.
Deetjuh schreef:de DA zei of ijzers of met betadine.
En ook werden zijn hoeven beter door zeewier te voeren. 

wat ik nu doe is rondom de waterbak nat te houden. En we hebben ook speciaal spul gekregen van de hoefsmid, ik weet even de naam niet, maar zit wolvet in. En helpt ook aardig. 

Deetjuh schreef:Hoefschoentjes had ik eerst ook aan gedacht.maar die zijn ook best prijzig.Dan moest ze maar op ijzers.

Zitah schreef:Maar het is nog geen vier weken geleden dat de smid is langsgeweest. Je zou dat dan toch niet verwachten?!
Hij komt eigenlijk toch vaak, want ik vind dat je die jonge dingen vaak moet corrigeren, bijvijlen.
Zitah schreef:Maar het is nog geen vier weken geleden dat de smid is langsgeweest. Je zou dat dan toch niet verwachten?!
Hij komt eigenlijk toch vaak, want ik vind dat je die jonge dingen vaak moet corrigeren, bijvijlen.