Help, Kieskeurig Paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlacKjee

Help, Kieskeurig Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 22:06

Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet, verplaats het dan maar,

Ik zit met een probleempje ik heb een kieskeurige knol wordt er langzamerhand een beetje moe van,
Een paar weken geleden heb ik Appel Azijn voor hem gekocht en Omega- Olie (dat had ik al een tijdje en dat at hij in het begin ook niet, maar na een tijdje dus wel)
Goed, Dus ik heb een slobbertje gemaakt, van Meusli, Slobber, Knoflook en scheutje omega olie er doorheen, en dit keer dus ook Appel azijn hij had het niet eens geroken of meneer draaide ze hoofd om en begon verder te eten met zijn hooi.
Toen heb ik er nog maar muesli over heen gegooid en toen at hij het wel..
Daarna heb ik het geprobeerd met water verdunnen dit at hij toen wel.. waarschijnlijk proefde hij de zure smaak niet meer. ik weet trouwens niet of het eigenlijk nog werkt als je het verdunt?
Maar de volgende dag gaf ik het weer en hij moest het niet alles wat ik doorheen deed hij at het gewoon niet,
Ik heb toen appel azijn honing besteld, vandaag een klein beetje gegeven met knoflook en muesli en broodje en wortel doorheen, dit at hij op zonder problemen..
Dus ik dacht mooi, dit is dan minder zuur en net wou ik het nog een keer proberen en ja hoor weer raak, Hij liet het dus mooi liggen ik word er echt een beetje langzamerhand gek van dat hij alles laat liggen,
Ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen,
Hoe moet ik het nu geven zodat hij het wel opeet?
Zijn er nog meer mensen die een TE kieskeurig paard hebben?
Hoe moet ik het nou aan hem geven, Ik weet ook niet of het kwaad kan om omega olie en appel azijn en lijnzaad bij elkaar te geven? of dat ik het verdeeld moet doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

BlacKjee

Re: Help, Kieskeurig Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 22:22

Niemand die iets weet?? Verdrietig

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:17

Niet binnen een kwartier Rolleyes
Het zal geen kwaad kunnen om al die supplementen door elkaar te gooien, maar de vraag is of het paard het allemaal nodig heeft Knipoog

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 23:48

Sorry billy, maar word er een beetje gek van dat hij het niet opeet, Opzich heeft hij het wel nodig, hij heeft artrose dus en mij is aangeraden om Omega olie en Appel azijn bij te voeren van de paardendrogist omdat de meeste paarden daar baat bij hebben, zelfs de hoefsmid vond hem veel soepeler geworden dan eerst..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 04:24

Je zou het nog in appelmoes kunnen mengen en meteen spuit in zn mond spuiten, anders weet ik het ook neit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 05:25

ja appelmoes spuit doe ik ook altijd..
Alleen weet die van mij dat de 2de keer ook!
En kom dan maar eens in de buurt met die spuit!
(ik win het uiteindelijk wel, maar het kost wel behoorlijk wat moeite)

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 09:13

ik heb hier wel een spuit liggen van 25 mm gebruik ik die 2x wel!
Bedankt in ieder geval! Hier had ik zelf nog niet aan gedacht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:06

Mijn paard lustte de 'combi' van knoflook en appelazijn niet.
Je kan het mengen door de appelmoes idd. En misschien even geen knoflook en slobber, maar alleen de muesli met Appelazijn+Omega Olie en desnoods een theelepeltje extra honing.
En dattie het niet direct op eet neemt niet weg dattie het later alsnog opeet. Soms kunnen ze daar een beetje 'verwend' in worden.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:30

gemini laat ook alles altijd staan.krijg je er ook alleen met een spuit in en dan nog liever niet dan wel.appelmoes vind ie ook niet lekker.en ergens anders in of daar als hij t dan al eet is het nog maar vaak 1 x..met brokken lust hij ook heel veel merken niet..maisvlokken zijn ook vies volgens hem.in zijn bak laten zitten en wachten tot hij t op heeft heeft ook geen zin. hij laat t echt liggen en houd zijn mond echt stijf dicht Tong uitsteken
hij heeft ook periodes zo af en toe dat ie gewoon NIX eet een paar dagen/weken..zelfs geen lekkere dingen...waarom????