dik been door zon/verbranding??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

dik been door zon/verbranding??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 21:01

Is het mogelijk dat een paard een dik been oploopt door verbranding? Even in het kort: (heb dit ook op "beweging" staan) mijn paard is afgelopen maandag la gescand op een peesblessure en ik mag weer een beetje aan het werk. Positief dus! Maar ik heb besloten om hem nog een week of 10 te laten revalideren/vakantie vieren op de wei. Het gescande - en dus geschoren been - is echter wit en dit is is dus nu mooi baby-roze. En dat met deze temperaturen! Ik smeer wel twee keer per dag met fotosen-crème, maar alleen aan het begin en aan het eind van de (werk)dag. Het lijkt me sterk dat-ie nu ineens een nieuwe blessure heeft opgelopen met niets doen. Wel kleine (zonnebrand??)irritatiewondjes?? Help!

Yinari

Re: dik been door zon/verbranding??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:57

Toen onze KWPN'er was gescand (en dus geschoren) kreeg ze enkele dagen daarna iets wat nog het meeste leek op een acute mokaanval. Haar been werd behoorlijk dik, warm en er zaten allemaal kleine wondjes op de plaats waar ze geschoren was. Hoe het precies kwam? De dierenarts dacht aan een infectie via de kleine scheerwondjes (die niet zichtbaar zijn). Ons paard vond het nogal pijnlijk. Nu je het zegt: ze ís nogal gevoelig voor zonverbranding, dus of dat het is geweest?? Het zou heel goed kunnen. Wat jij beschrijft lijkt erg op wat Jersey had. Ik heb het toen behandeld met Wondspray op basis van essentiele olien (o.a. Tea-Tree) en brandnetelzalf. Het is vrij vlot overgegaan. Succes in ieder geval!

dorothea

Re: dik been door zon/verbranding??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 06:13

Dit stelt me al heel erg gerust. Dank je wel.