paard doet raar wat kan dit zijn ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arabiergek

paard doet raar wat kan dit zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 16:32

ik had vanmiddag even me pony wat te eten gegeven .. op ee ngegeven moment loopt ze weg.. doet raar met haar staart .. haar kont kramte in elkaar en haar buik ging op een neer,, ze deed heel raar met haar benen,, en met haar nek net of iets vast zat , ze ging elke keer liggen ietsjes rollen en stond weer op een paar cm verder ging ze weer rollen en stond weer op , zelfs op de stenen,, na ongveer 15 minuten was het over. ik schrok ervan want heb het niet eerder gezien .. wat kan dit zijn ?

lOveWill

Re: paard doet raar wat kan dit zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:23

Is het geen koliek aanval? wat heb je je pony dan gegeven??
ps: weet je ook dat je arabieren GEEN mais moet geven want hier verzuren al hun spieren op. Wat een ontzettend goede brok is is gewoon basisbrok op Hartog concept. Ik heb zelf ook een arabier en mijn pony krijgt dit ook. Door de fysio aanbevolen Haha! en hij doet het er super op! Veel sterkte met het uitzoeken wat het is !!

groetjes lOveWIll

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:25

ja ik denk dat het een koliek aanval is veel succes!

arabiergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 18:37

pff.. schrok me kapot..
ik dacht wat doet ze raar heb haar elke keer weer overeind gehaald..
meeste dingen kwamen wel overheen met een koliek aanval .. waarschijnlijk zandkoliek.. ze eet veel van de grond .. dus daar hebben we haar ff vandaan gehaald.. dierenarts morgen maar ff bellen .. want neemt nu nie op .. jammer genoeg Verdrietig

Trouwens ze krijgt sochtends appelmuslie en savonds brok. en staat 24 uur op wei.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:24

Kan ze niet gestoken zijn door een of andere insect? Sommige paarden kunnen daar ook zo heftig op reageren.

Succes met je paardje iig Knipoog

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:06

Appel muslie kan eigenlijk niet.. tenminste t is eigenlijk voor arabieren niet zo goed. Komt jou pony wel eens stram uit zijn stal? Of is hij/zij soms stijf? Goed dat de dierenarts komt! En als t inderdaad koliek is en t weer gebeurd blijven lopen met je pony ..Haha!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:31

Misschien koliek maar dan was het wel snel over!! Als ze het vaker doet dan zou ik wel de da even ernaar laten kijken voor de zekerheid

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 07:14

had ze niet een horzel op d'r buik zitten, sommige paarden reageren daar heel erg heftig op door te gaan bijten naar de buik en rollen op de plek waar ze staan, zeker omdat het zo snel over was lijkt koliek me een beetje raar, maar hou het wel in de gaten!!