Weet niet of er al een topic over is (kom bijna niet op dit forum
)maar had toch een vraag die voor mij heel belangrijk is.
Ik heb sinds een jaar een welsh a pony van nu 2,5 en sinds een paar maanden drikt en plast hij enorm veel. Hij is vroeger ondervoed geweest en ik heb hem gekocht toen hij 1,5 was en is bij mij in 2 maanden tijd veel bekomen ( hij had zijn veulen haar nog wat nu allemaal weg is. Hij is deze zomer snel en goed uit de haren gegaan.) Nou had ik er met de dierenarts over gesproken (zijn plasprobleem) dacht zelf dat hij misschien een kleine blaas zou hebben omdat zijn bal er in zat toen hij hengst was. We dachten eerst dat het een klophengst was maar met een verdoving kwam de andere bal er ook uit en hebben ze hem gelukkig ´normaal´ kunnen castereren. Maar mijn dierenarts duiden op misschien suikerziekte maar dat kan hij pas zeker weten na een plastest. Maar ik krijg zijn ochtend urine niet opgevangen (hij plast dan gewoon niet net of hij het weet.) Nou was mijn vraag na dit lange verhaal of jullie het zelf hebben meegemaakt of het probleem kennen of iets meer over deze ziekte weten bij paarden?
Hoop echt dat iemand mij er iets meer over kan vertellen (de gevolgen wat je nog wel met je paard kan doen en wat niet. ik weet dat hij er aan dood kan gaan maar misschien weet iemand er toch iets van. Dus ken je dit probleem reageer aub even op dit topic
groetjes en alvast bedankt samantha