Vreemde kale plek met hard weefsel eronder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ranja

Vreemde kale plek met hard weefsel eronder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 12:24

Ranja heeft al sinds een jaar of 2 een kaal plekje op zijn hoofd, maar sinds deze week viel het mij op dat die plek nu echt begint te groeien...
Helaas nog geen recente foto van 'het probleem' (zal vanavond ff een nieuwe maken). Dit is een foto van 3 maart 2005, waar je dat plekje goed op ziet zitten.

Afbeelding

Tussen de mondhoek en het halster in zit die kale plek.
Deze is op dit moment nu denk ik zo'n 5 cm groot en het weefsel daaronder is hard. Een soort van harde plakkaat. De huid zit deels los van dat onderhuidse weefsel, maar ook deels vast.

Ik schonk er eerst geen aandacht aan, maar nu begin in mij toch wel een beetje zorgen te maken. Binnenkort laat ik de da hier wel even voor komen, maar misschien komt iemand dit bekend voor?

Het is dus duidelijk geen schuurplek van een halster of hoofdstel ofzo, dat weet ik heel zeker. Begin me nu echt de meest vreemde dingen in mijn hoofd te halen....

griebels

Re: Vreemde kale plek met hard weefsel eronder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:28

Ik weet niet hoe het er van dichtbij uitziet, en hoe het er nu tegenwoordig uitziet. Maar door de beschrijving denk ik aan een sarcoid. Mijn paard heeft het ook, het is een plek die eigenlijk bestaat uit allemaal korsten, alleen kun (en moet) je deze er niet af halen...

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 12:40

Thnx voor je snelle antwoord! Ben even wezen googlen op sarcoid...

Hier lijkt het toch wel op:

Verrucose Sarcoid
These are grey, scabby or warty in appearance, and sometimes have small shot-like, solid nodules within them. There may be some ulceration of the surface exposing red, fleshy tissue underneath. They can be well defined or cover large, ill-defined areas. They are commonest in the face, groin, sheath, and armpit areas.

http://pcwww.liv.ac.uk/sarcoid/question4.htm

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:44

Volgens mij heeft mijn paard ook zo'n plekje ook op dezelfde plek.Soms komt er inderdaad hard weefsel op ik zeg dan altijd dat er weer eelt op zit maar dat laat meestal ook los dan en dan is het zo weer dicht.Ik doe er tegenwoordig altijd vaseline op om de huid soepel te houden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:45

Die heeft mijn paard ook... Voor op zijn borst en volgens mij krijgt hij hem ook onder op zijn buik...
DA zegt dat zolang ze er geen last van hebben, en niet op een ongelukkige plaats zitten, je ze het beste kunt laten zitten. Anya op bokt heeft ze wel laten halen met spul vanuit Engeland...
Jammer dat de zoekfunctie het niet doet want er zijn meerdere topics over aangemaakt...