Vroeg wisselen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Vroeg wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 07:50

Gistermiddag ging ik naar de wei om mijn tweejarige te ontwormen en schrok me een hoedje over hoe zijn gebit eruit zag. Het leek net of zijn voortand gespleten was. Ik meteen advies gevraagd aan mijn instructrice, maar die zei dat hij waarschijnlijk gewoon aan het wisselen was. Zij zou het eerst maar eens een paar dagen aankijken, vooral zolang hij gewoon eet.
Alleen vind ik dat wel erg vroeg, ik heb altijd geleerd: 2,5-3,5-4,5 om te wisselen en hij is nu 2 jaar en 2 maanden ( Hij is van half mei ). Zijn er meer paarden die zo vroeg wisselen? Ik kijk het nog even aan, hij eet wel normaal. Zijn nieuwe tand ziet er ook vies uit, maar dat kan natuurlijk omdat tussen de oude tand en de nieuwe zich vuil heeft verzameld.
Of zou ik toch de tandarts even bellen? Ik ben echt te bezorgd om dat beest, mijn eerste echte eigen paardje mag het natuurlijk aan niks ontbreken Haha!

Xeen

Re: Vroeg wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:00

Het ene paard is gewoon wat eerder dan het andere paard. mijn verzorgpony was bijna 3 toen hij voor de eerste keer ging wisselen en een andere pony was bijna 2,5 jaar
Je kunt voor de zekerheid altijd de da bellen, als dat je meer geruststeld Knipoog

Tesjke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:38

Ik heb een 2,5 jarig paard en deze heeft aan de buitenste tanden een verdikking erboven en vandaag zag ik zelfs dat het blauw aan het worden was mijn instructice zei dat ze ging wisselen maar lees ik net dat een paard van binnen naar buiten wisselt maar kan het ook voorkomen dat een paard van buien naar binnen wisselt?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:46

ik zou me er niet te druk om maken. bij mijn pony ging het net zo, vieze rommel tussen de oude en de nieuwe tand, stinkende lucht uit de mond... en dan zijn de tanden eruit, en gaat het weer goed. als je zekerheid wilt, zou ik gewoon even de DA laten kijken, dat stelt je tenminste gerust.