Albert van Es

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur1977

Albert van Es

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:18

Hallo,

Ik ben op zoek naar het telefoonnummer van Albert van Es(ch). Heeft iemand dat misschien voor mij?
Alvast heel erg bedankt!

Alani

Re: Albert van Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:21

ik heb je een pb'tje gestuurd. Mocht iemand anders zijn nummer nog willen hebben, dan kun je me pb'en

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 20:53

Bedankt hoor! Ik heb al gebeld en een afspraak gemaakt voor volgende week! Ben zeer benieuwd!!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:24

Laat je even weten wat hij heeft gezegd. Ben ook hartstikke benieuwd.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 19:26

Is goed hoor! 21 juli gaan we!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:38

Ik ben ook benieuwd, heb er goede verhalen over gehoord!

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 13:42

Ja, ik hoop echt dat hij onze pony kan helpen... ze zit gewoon niet lekker in elkaar maar wat het nu precies is dat weten ze niet.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:53

Ik ga vanavond naar hem toe (in Beilen). Een van onze merries (een 5 jarige) heeft sinds een paar weken last van het head-seaking syndrome. We hebben al injecties door de da laten geven, maar helaas dit was niet de oplossing. Ik hoop dat Albert iets voor haar kan doen.
Ik zal morgen een berichtje met de uitslag plaatsen.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:00

Ja, ben benieuwd! Ik hoop dat hij haar kan helpen! Ik ben ook zo benieuwd naar vrijdag!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:22

Hij behandeld ons paard ook preventief, prima ervaring mee.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:30

We zijn gisteravond met 2 paarden bij hem geweest. Ulani (de 5 jarige) had volgens hem geen last van hss of een allergie, maar is in haar neus gestoken door een of andere insect. Ik heb dit gevoel steeds al gehad maar de da gaf steeds aan dat ze de symptomen van hooikoorts had.

Albert heeft het abces in haar neusholt kapot geknepen en ze had als gevolg van het hoofdschudden een torsie in de rug. Niet ernstig, maar wel vervelend voor d'r.

Gisteravond was het hoofdschudden al veel minder, dus vanmiddag maar even weer kijken. Een halster was niet om te doen en eigenlijk link voor mezelf.

Het andere paard, Sabbels (een 7 jarige) zat in de rug, schouder en bil hartstikke vast. Dit had geen rijtechnische oorzaak, maar ze had zichzelf helemaal vastgezet. Hoe ze dat gedaan heeft, wist hij niet.

Later bedachten we dat haar bevalling hier wel een mee te maken kon hebben. Sabbels heeft in april een veulen geworpen die erg groot was. Wij hebben er tijdens de bevalling ook flink aan moet mee helpen. Dit heeft haar natuurlijk een enorme krachtspanning gekost en mogelijk heeft ze daardoor een heleboel spieren verkrampt.

Helaas is haar merrieveulen een uur na de geboorte geeuthaniseerd omdat ze een open buikje had. Komt bijna nooit voor, maar wij hadden de pech dat we het mee moesten maken. Verder is Sabbels er lichamelijk goed doorgekomen.

Nou da's weer een lang verhaal geworden.

Ik hou jullie op de hoogte!

Fleur, ben benieuwd hoe het bij jou afloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:38

Wat heeft hij bij de 7 jarige precies gedaan?? Mijne heeft namelijk ook vastzit problemen...

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 20:04

Goh, dat zijn goede berichten!! Morgen zal ik mijn ervaring geven hoor!

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:29

Misschien een domme vraag maar wie is hij en wat doet ie? Vee arts? Osteopaat? of wat anders?
Ik ben benieuwd.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:30

kan jullie ook iemand anders aanbevelen. Heb mijn paard namelijk ook door Albert van Es laten behandelen maar eigenlijk zonder resultaat. Ben toen via iemand bij een duitser terecht gekomen, Heinz Klaiber heet hij. Zit vlakbij Bourtange de grens over.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 16:45

Nou, wij zijn dus geweest!! We haalden Tooske van de kar en hij stond aan de kant dus hij kon haar niet heel goed zien binnenkomen (en zien lopen). Hij vroeg waar we haar voor gebruikten, mijn vriend zei voor de fokkerij (we hebben nog niet met haar gefokt, maar zouden het wel leuk vinden, maar ja, omdat ze niet helemaal goed is wilde ik eerst weten hoe of wat voordat ik haar laat dekken). Toen lachte hij want hij zei dat ze helemaal niet drachtig kon worden want haar baarmoeder was gekanteld, maar die kon hij wel weer rechtzetten. Later zei hij ook nog dat ze net hengstig was geweest en dat ze gisteren een eisprong had gehad, wat ook klopte (van die eisprong weet ik niet zeker maar ze was in elk geval wel hengstig geweest). Hij zei toen ook direct wat haar probleem was, het zit in haar bekken en heupen, dat zag hij direct. Hij had het probleem al wel vaker gezien. Dus hij ging aan het werk maar helaas is het bij Tooske een groeifout. Hij kon haar wel goed zetten en dan zou ze goed zijn maar dan zouden over een paar maanden een veel groter probleem op een andere plek krijgen doordat er gewoon niet genoeg ruimte was om alles goed te zetten en daardoor andere problemen zouden ontstaan.

Maar in elk geval, ze heeft geen pijn, het is niet erfelijk en het zou haar zelfs goed kunnen doen om er een veulentje bij te fokken, dus dat gaan we nu maar proberen. Wat ik wel heel zielig vond is dat die groeifout is ontstaan omdat ze het vroeger zo slecht heeft gehad, tekort aan vitaminen en mineralen enzo. Dat klopt ook wel, toen ze 1,5 was kocht ik haar net voor de export weg en het was gewoon helemaal niets, geen spieren, geen manen, geen staart en vel over been. Nu is ze drie jaar en ziet ze er verder super mooi uit maar haar probleem van achteren kon hij dus helaas ook niet verhelpen. Ze zal ook niet zo oud worden als andere pony's want ze zal veel eerder versleten zijn, maar goed, waar een andere pony 26 wordt zal zij hooguit 17 of 18 worden, maar ja, dat zien we dan wel weer. Ik ben nu in elk geval blij dat ik weet wat het is en ik vond het heel erg wonderlijk dat hij precies kon zeggen wat ze had en wat haar problemen waren door alleen maar naar haar te kijken!! Echt een goede ervaring dus! Als ik weer wat heb ga ik zeker weer heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:11

Super zeg! Ongelovelijk wat hij doet... Ja

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:58

heeft iemand het tel nr voor mij.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:14

RGERRITS schreef:
heeft iemand het tel nr voor mij.

moet je Alani even pb'en

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 20:01

Ik heb het ook hoor, ik stuur je een pb!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:05

Ik geloof dat ie 'officieel' magnetiseur is, hij behandeld vooral mensen.

Ik ben er met mijn paard geweest, super ervaring! Hij keek niet alleen dwars door mijn paard heen, ook door mij (en dat was wel even schrikken)

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 20:07

Haha, bij mij gelukkig niet, maar ik had het al wel van anderen gehoord dat hij soms ook wat over jezelf zegt! Ik was al bang dat hij zou zeggen dat ik iets ergs zou hebben! Maar idd, jij zegt het goed, hij kijkt er gewoon dwars door heen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:19

Ik vond het wel apart. Hij zei op een gegeven moment "Rijtechnisch heb ik niks op je aan te merken hoor!" Ik reageerde met "okee", en een gezicht van *leuk om te horen*. Ik dácht *yeah right, hij heeft me alleen met mijn paard aan de hand naar binnen zien wandelen* Toen reageerde hij, alsof hij dat gehoord had een beetje beledigd "hé! Ik heb ook grandprix gereden dus ik weet echt wel waar ik het over heb!!!"
Zo opgeschreven lijkt het niet zo apart, maar de manier waarop was dat echt wel.
Later kreeg ik nog een opmerking, echt over een karaktertrek wat hij gewoon niet kon weten, echt niet. Maar hij wist het dus wel.
Hij zei dat ie zelf altijd de ruiter mee nam in de 'behandeling', want, je kan het paard wel helemaal 'rechtzetten' maar als er een ruiter op rijdt die het dier steeds weer vast rijdt, doet hij zijn werk voor niets.
Hij heeft zelfs een keer de opmerking geplaatst dat als "ruiter X ooit nog op paard Z zou gaan zitten, hij het dier niet meer wilde behandelen" Duivel
Je zal het maar naar je kop geslingerd krijgen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:05

Heb idd ook wel eens gehoord dat hij heel direct kan zijn en heeeel eerlijk! Is natuurlijk super, maar je moet er maar tegen kunnen haha!

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:12

Ik ben er ook eens geweest met m'n oude pony. Die had een trap gehad en zat in zn schouder erg vast.
Na een behandeling ging het weer super en sprong mn pony weer als de beste.

Maar hij is wel apart, wij waren te laat en ik dus een beetje gestrest. Toen ik binnen kwam zij die direct.. héé niet zo chaggarijnig en gestrest jij!!!