zemelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

zemelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 18:38

Heey ik heb ff een vraagje!

Ik heb een tip gekregen van onze hoefsmid dat we ons paardje wat biotine moeten geven. Maar hij krijgt nu 1 pavo summerfit koek per dag, en als we het er over strooien eet hij eht neit op. Omdat PAblo gevoelig is voor hoefbevangenheid vroeg ik me af of ik hem misschien zemelen kan geven ( en dan de biothine er door mengen) mijn vraag was worden paarden van zemelen dik ofzo?? of zit er veel eiwit in?? ik heb echt geen idee. Bloos Knipoog

bedankt alvast Knipoog

nd423

Re: zemelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:24

Mijn paard krijgt vloeibare biotine. Dat blijft overal aanplakken.
Zemelen hebben een scheve calcium-fosfor verhouding en in een eiwitarme brok zit denk ik niet meer eiwit. Je kunt denk ik beter 1/4 eiwitarme brok geven en het daardoorheen mengen. Wel een beetje vochtig maken zodat het plakt. Waarom denk je dat je paard zemelen wel wil eten. Die van mij vind er namelijk niets aan. Zemelen stimuleren trouwens de darmwerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:19

Vloeibare biotine is idd handig.
Ik weet niet of je paard dan wel zemelen lust, je kunt ook eens kijken naar een zak kruidenmuesli, geef je een kwartschepje, beetje bevochtigen en poedertje erop.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:32

De pavo summerfit koek is heel makkelijk te geven met medicijnen.. doe ik bij mijn paard ook Ja

Koek in het water leggen en binnen 5 minuten heb je een slobber waar je je medicijnen door/over kan doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:46

Ja, je kan ´em trouwens ook makkelijk zelf verkruimelen en als je een beetje creatief bent met stukjes appel of wortel, dan zul je het er ook wel inkrjgen!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:29

mijn haflinger krijgt ook zemelen... in zemelen zit namelijk helemaal niets... dus het kan wel ... maar de tips om je koek te verkruimelen en dan met vloeibare biotine te werken vind ik ook heel goed

Nadjaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:07

ik geef mijn pony's regelmatig zemelen met warm water... vinden ze HEERLIJK!!! af en toe doe ik er dan ook brokken door heen en laat ik dat ff met warm water staan... medicijnen erdoor en klaar!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:02

Kijk wel uit met zemelen.. teveel hiervan is heel slecht Bloos

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 14:16

bedankt voor de tips Haha! ik ga maar geen zemelen meer voeren Bloos

ik heb het nu gedaan zo als thesam zei! werkt goed, bedankt!! Pling