Iemand ervaring met cyste in het kroonbeen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenda

Iemand ervaring met cyste in het kroonbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 16:16

Hallo bokkers,

ik kwam vandaag met mijn paardje bij de dierenarts met een wat dikke pees die ik niet vertrouwde. Na plaatselijke verdoving, om problemen in het onderbeen uit te sluiten, bleek het probleem toch in het onderbeen te zitten en niet in de pees. Op de gemaakte foto's zag het hoefkatrol gebied er goed uit. Alleen op het kroonbeen kon de veearts een vage vlek zien wat wijst op een cyste. Morgen wordt er opnieuw verdoving in het onderbeen gespoten om te kijken of mijn merrie echt hierdoor kreupel loopt. Ik weet dus nog niet zeker dat die cyste het probleem veroorzaakt. Ze loopt ook helemaal niet enorm kreupel, hoor. Ach gut

Heeft iemand ervaring met soorgelijke situaties en wat is er verder met jullie paarden gebeurd?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes Gwenda.

Wilawander

Re: Iemand ervaring met cyste in het kroonbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:33

Ik heb een paard waar ook onlangs een cyste is ontdekt aan het straalbeen. Ze werdt ook opeens licht kreupel en ging zonder pijnstillers niet weg. Foto's laten maken. Ze mag niet meer gereden worden en geniet nu van de oude dag op de wei (13 jaar)

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:15

Ik ken een 5-jarige merrie die nog gewoon in de sport loopt, ze kwamen erachter toen ze rontgenlogisch gekeurd werd. Uiteraard daardoor niet goed gekeurd, maar noog nooit kreupel geweest, maar ze is ook nog maar 5. Misschien op hoger niveau meer problemen gaat opleveren??

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 08:02

Hoi, even een update, mijn paard blijkt een peesblessure te hebben. Lijkt wat minder ernstig dan een cyste, maar al met al zullen we toch 6 weken tot 3 maanden boxrust aan moeten houden.
Maar waarschijnlijk zal het daarna weer helemaal goedkomen. Ach gut
Morgen moet ik weer naar de kliniek voor een peesscan om te kijken hoe groot de daadwerkelijke schade is aan de pees en wat de behandeling gaat inhouden.
Ik hoop dat het meevalt..... Verdrietig