nou schuurt ze haar hoofdkap van haar hoofd af,vind ze blijkbaar irritant,maar als ze die afschuurt dan zakt haar hals ook af,met gevolg dat ze geprikt wordt,en weer gaat schuren.
dus ik heb haar met halster in de wei gezet,hier zit haar hoofdkap onder en haar hals zit daar ook aan vast...
ging tot nog toe goed,een paar weken geleden,zag ik dat ze onder haar kin kapot ging van het halster,echt een lelijke plek,dus de neus van het halster echt helemaal los gemaakt,waardoor er niets meer tegen die plek zou komen..alles leek weer goed te gaan....
van de week had ze op de plek waar het halster op haar neus hangt een klein plekje,maar goed,niet echt ernstig, ze had die kap eronder uit geschuurd ,deze heb ik weer onder die neusriem gestopt.
vandaag was die kap weer onder die neusriem geschuurd en nu was ik minder blij,ze heeft echt een grote bult op haar neus en daaronder allemaal wondjes,het ziet er niet uit....
daarna heb ik haar deken eraf gehaald en toen bleek dat die deken op dit moment een soort drukplekken op haar borst maakt(voor de mensen die denken waarom zie je dat niet eerder,de fries wordt niet veel gereden,dus ik kijk elke dag of alles goed is,kijk haar deken na enz,maar haal deze er niet af)
op haar borst zit een dikke bult....
en nu??ik heb alles eraf gehaald en ga het zo strakjes er weer opleggen,ze wordt gek van de jeuk,en schuurt zich helemaal open,maar die deken maakt ook wondjes en drukkingen..
kent iemand dit probleem,en die "gevoeligheid" voor een halster,ik heb wel een halster met bont,maar denk dat dat nu ook erg zweterig is,en mss wel nog meer ellende veroorzaakt...
vanavond zet ik haar dus zonder halster in de wei,en doe de deken en kap zo op,in de hoop dat dan morgen alles nog aan haar vastzit,dan haal ik het er smorgens vanaf en sávonds weer erop,zou dit genoeg lucht geven voor de drukking???
hier zijn wat foto's:
fries met vliegendeken:

onder haar kin,de huid die kapot was(is wel dicht,maar al het haar is eraf),van het halster:

bult op neus,en wondjes eronder(geel is betadinezalf)

bult op schouder/borst van deken(ronde loszittende bal)

wat is nu wijsheid???
)