Toekomst ziet er somber uit voor mijn haf...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Toekomst ziet er somber uit voor mijn haf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 15:16

Ik heb mijn haf nu ruim 2.5 jaar. Loop al bijna 2.5 jaar bij de DA met hem. Altijd heb ik weer hoop gehad dat het weer goed zou komen met zijn been. En inderdaad, telkens bewees hij weer dat hij het allemaal aankon. Maar nu? Alweer 1.5 week kreupel aan hetzelfde been, ik zie het somber in voor hem. As donderdag nog 1x naar Bodegraven voor hem voor een check, zijn zij daar ook niet positief over hem, dan moet ik helaas een heel moeilijk besluit nemen. En dan nog een moeilijk besluit: In laten slapen met het gevaar dat hij ertegen gaat vechten of snel en pijnloos naar de slager. Ohhhh wat is dit moeilijk.
Het besluit om hem naar paardenhemel te laten gaan die moet ik nemen, hoe veel verdriet en pijn het me ook doet, maar hoe? Wat is beter voor hem?

Ik heb veel verdriet in mijn leven gehad, ik dacht dat ik dit wel zou aankunnen, maar ik zit er behoorlijk doorheen, en het is nog niet eens zo ver.

0maris0

Re: Toekomst ziet er somber uit voor mijn haf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:21

Wat een mooi beestje.. en wat ontzetend zonde..
heel veel succes met je besluit..
k zou er goed over na denken..

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:22

Hoi, weleens een second opinion aan een andere DA gevraagd?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:22

wat heeft maykie precies dat hij al zo lang kreupel loopt?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:26

Hoi Maykie,
Jeetje dat is nogal wat.
Allereerst hoop ik dat je pony beter wordt natuurlijk. Maar al het niet zo is dan hoeft inslapen heus niet zo moeilijk te zijn hoor.
Je moet wel even aan de dierenarts vragen dat ze je pony eerst een roesje geven oftewel een verdoving. De pony zal rustig zijn. Dan krijgt hij een narcosemiddel waardoor hij op de grond zal vallen. Op de kliniek gaat dit heel voorzichtig omdat ze hem net als een operatiepaard goed plat kunnen leggen. Pas als hij op de grond ligt krijgt hij de spuit die ervoor zorgt dat het hart gaat stoppen.
Vraag voor de zekerheid na of de dierenarts het zo wil doen. Mestal gebeurd het wel zo.
Dan hoeft je pony niet meer te vechten tegen de dood.
Je kunt hem natuurlijk ook naar de slager brengen. Mijn keuze is het niet maar het gaat blijkbaar ook heel snel.
In ieder gval heel veel sterkte en hopelijk hoef je deze moeilijke keus nog niet te maken.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:34

heel veel sterkte. probeer zeker een second opinie. bij een andere goede dierenarts. vaak komt er verschillende dingen uit. heel veel sterkte ermee

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:42

wat naar allemaal zeg.. ik kan helaas niet voor je beslissen, maar ik wens je veel sterkte met wat je gaat doen! Ik hoop in ieder geval heel erg voor je dat de DA er nog wat in ziet Lachen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:45

Wat rot zeg dat het nu na al die jaren nog steeds niet beter met hem gaat!
Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen de komende weken! Ik hoop echt dat maykie er nog bovenop gaat komen, het is echt een lieverd!
Zou hij niet evt als grasmaaier of gezelschapsvriendje ergens kunnen staan of heeft hij daar ook pijn bij?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:51

shanetimo schreef:
wat heeft maykie precies dat hij al zo lang kreupel loopt?

Vroeg ik me ook af.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 08:14

Allereerst allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie!
Ja 2nd opinion heb ik al gedaan. Eerste DA is heel erg op topsportpaarden gericht, deze niet. Overmorgen nog 1x ernaar toe...

Ik heb hem 2,5 jaar geleden gekocht, snel al niet goed, foto's gemaakt, linksachter lichte vorm van artrose op zijn spronggewricht, spronggewricht ingespoten, ging nog niet lekker. Ruim een week op kliniek gestaan voor onderzoeken en foto's, beschadiging knieband ook linksachter. Ook ingespoten. Bijna drie maanden 2x per dag a/d hand gestapt, daarna 1x per dag a/d hand en 1x onder de man. Daarna opgebouwd naar 6 minuten draven onder de man.

Januari 2005 controle op de kliniek, buigproef en rechtuit dravend helemaal goed, geen pas nodig om te herstellen. Harde volte draven ging niet omdat hij helemaal geen bespiering meer had en steeds uitgleed. Toen longeren op hele zware bodem, met halster
met pony die een half jaar niet los was geweest, niet op zware bodem mocht, max 6 min per dag mocht draven. Maykie ging totaal maar dan ook totaal uit zijn dak. Stond daarna gelijk op rust met zijn zwakke been, verscheen spontaan een grote zichtbare bult op de knieband. Daarop DA gezegd, het is over.

Ik heb er hierna 2 homeopaten bij gehad, dit hielp tijdelijk. Maar vond Maykie toch wel steeds vaker beter lopen. Drie maanden gelden 2nd opinion gedaan bij andere DA, deze hebben zijn been helemaal binneste buiten gekeerd. Artrose niks verslechterd, knieband hersteld, maar vergroeiing in hetzelfde been van zijn straalbeen. Hoefsmid moest zijn beenstand radicaal omzetten, Maykie heeft hier wel last van gehad, wat logisch is. Maar twee weken geleden van het ene op andere moment stokkreupel. Hoopten op een hoefzweer, maar dit is het niet.

Ik vrees dat het allemaal te veel voor het beentje is.

Dit is het verhaal in het kort Verdrietig

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:25

Misschien stomme vraag, maar zou hij met een hoop rust misschien als grasmaaier ergens kunnen dienen?
Ik hoop voor je dat er donderdag iets positiefs uitkomt voor jullie!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 16:41

Nee, dat is juist NIET goed, het is een haf en hij hoeft maar naar eten te kijken en hij wordt al dikker en al zijn bespiering valt dan weg, allebei deze dingen zijn niet goed voor zijn been!
Helaas, heb het ook overwogen, hij kan een jaar naar Belgie, maar dit is helaas geen optie voor hem.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:04

Hej, jij staat nu tegenover Dewy toch?Is dat die haflinger waar het over gaat?( ik ben dat meisje die zaterdag om 9uur nog ging rijden op Dewy terwijl de manege dus eigenlijk al dicht was Bloos )
Echt sneu dat je paardje niet lekker loopt! Ik vind ( als het die is, die ik denk) wel erg goed uit zien..

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:22

Ik vind het heel erg voor je... Ik hoop dat er nog een oplossing komt. Heel veel sterkte in ieder geval.... Ach gut

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:36

Jezus meis,wat erg weer!!!

Ging eindelijk wat beter,en al die mooie foto's op het strand enzo!!!

Echt heel erg,ik leef echt met je mee,ik zou ook helemaal doordraaien als ik in jouw situatie zou zitten...
Sterkte Vriendjes zijn?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:15

Dank je wel! Ben er ook helemaal kapot van. Ben er wel uit hoe ik het ga doen. Mijn eerste paardje, was liefde op het eerste gezicht. Heb 2.5 voor en met hem geknokt.. maar dit is geen leven voor ons beiden, vooral niet voor hem!!!

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:22

He Kel!

Echt onwijs jammer dat hij toch weer slecht is gaan lopen! Het ging echt goed met hem. Lekker lange buitenritten naar het strand en de vlietlanden...

Maar het is uiteindelijk wel beter voor hem. Je ziet nu gewoon aan hem dat hij pijn heeft.

Donderdag ga ik mooie foto's van hem maken!!

Heel veel sterkte!! Vriendjes zijn?

Xxx Nicky

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:36

Ik heb je een pb gestuurd.
Heel veel sterkte morgen.
Yvette

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:05

Hoi,
Moest je vandaag naar de kliniek met je haffie?
Heel veel sterkte en laat je nog horen wat de uitslag is?

Marikootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:00

Flink k.lote.
Sterkte met beslissingen nemen!

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:09

Ik werd net gebeld door Kelly, en het gaat goed met haar haflinger!! het hele verhala verteld ze zelf wel!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:36

fijn dat het mee lijkt te zitten..

ik ben benieuwd!

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 07:31

kom nou met het verhaal...
ik zit me hier nog steeds wat op te vreten...want ik zou het zo jammer vinden als het niet goed zou zijn

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 10:03

Okay, gisteren hele lange dag op de kliniek doorgebracht. zoals jullie weten had ik nu eigenlijk geen hoop meer voor hem.

Hij heeft een beschadiging om de band rond zijn straalbeen, deze is voor de helft beschadigd, ze hebben gisteren ook een scan gemaakt van zijn goeie achterbeen deze is flink overbelast. 3 jaar blessure, waardoor zijn goeie been het flink te verduren heeft gehad. Hier zit nu ook een verdikking en beginnende schade. pffff... maar DA heeft advies gegeven om hem een jaar op rust te zetten op een weiland. Kans dat hij hersteld is 70 a 80%. Dit gaan we uiteraard proberen.

Hij gaat nu halverwege augustus met een ander paardje die ook deze rust moet hebben voor een jaar naar de ardennen, daar is een landje met weinig gras en een inoopstal. Hij mag echt een jaar niet belast worden, ook geen stapritjes, helemaal niks.

Dus als ik dan langs mijn mannetje wil moet ik even drie uurtjes in de auto zitten. Maar dat maakt me allemaal niks uit, hij krijgt nog een kans Lachen...

Ik ben heel erg opgelucht aan de ene kant, maar ook dit is moeilijk. Stel dat het over een jaar niet gaat.. maar stel dat hij zo nog lekker een paar jaartjes kan leven zonder pijn en hij heeft het naar zijn zin, dan zal hij van mij nog een lang leven krijgen. Maar echt alleen zolang hij er geen last van zou hebben.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:09

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt na dat jaar! Lachen