Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Miirthe schreef:Graaskorf voor de Shet? Ruwvoer ('schraal' hooi) bijvoeren?
oosterhoff schreef:Mijn KWPNer heeft ook een shetvriendinnetje. Ze staan naasl elkaat in dezelfde wei. De schet staat overdag in haar prive tuintje waar ze elke dag ongeveer 3 vierkante meter gras bijkrijgt. de rest van de wei is voor mijn paard. Ze neuzen zo af en toe eens wat met elkaar en snachts staan ze samen in de bak.
Ofwel gewoon een klein stukkie afzetten en het probleem is opgelost. Ik begin altijd met een stukje zo groot als een box of iets groter en breid het dan elke dag uit. Ze ziet er nu super uit en is in prima conditie
poppekontje schreef:Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Mijn minishetje werd hoefbevangen en ik liet hem op een klein stukje lopen naast de wei van mijn KWPNer.
Het ging een paar weken goed totdat hij ging rollen op het kleine stukje en met zijn achterbeente in de schrikkoord kwam. Dat was echt vreselijk! Zijn pezen door en wond tot op het bot. Ik heb hem in laten slapen. Pas dus echt goed als je hem op een klein stukje zet. Dit gun ik niemand.
Veel sterkte met je shetje.