Koliek??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

Koliek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 12:24

Vandaag had ik hooi gevoerd aan mijn 2 fjorden, ik ging even water bijvullen, en toen ik terugkwam ging mijn merrie op de grond liggen. Ik dacht gelijk: dit is niet normaal. Mijn merrie valt normaal gelijk aan op het voer en eet aan 1 stuk door. Ik probeerde haar aan t halster te trekken om te gaan staan maar dat wilde ze niet. Ik heb toen even naast haar gezeten en mn ouders gebeld. Na 2 minuten ging ze uit zichzelf staan en weer aan het hooi eten, als of er niks aan de hand was. Heel raar. Wat kan dit geweest zijn? zou het koliek zijn? ik schrok er wel van...

Amantje

Re: Koliek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:28

Ik zou het niet weten maar voor de zeker heid kan je gaan stappen 20 miniuten en dan kijken of weer gaat liggen...als ze weer gaat liggen zal het wel koliek kunnen zijn.
Dan zal ik de veearts bellen.....Sterkte

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:29

Geen idee wat het geweest zou kunnen zijn. Koliek heeft verschillende dingen wat het kunnen zijn. Sommige paarden drinken dan bijv. te veel en ja sommige gaan er dan bij liggen, willen niet echt op staan en als ze opstaan gaan ze na een tijdje meteen weer liggen en raar op de rug liggen en etc..
Maar zolang er gelukkig niets meer iaan de hand is, is het mooi!!
Als het weer eens voorkkomt moet je het zeker in de gaten houden!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:29

hoort bij paardenwelzijn onder medisch dus ik tem ff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:11

VSW --> MD.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:29

Hapte ze ook naar haar buik? Had je het idee dat ze buikpijn had? Dan zou het koliek kunnen zijn..
Ik zou het zeker in de gaten houden, mocht zoiets weer gebeuren, gelijk VA erbij